Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #1 Skrevet 11. april 2008 I området her jeg bor ligger det på ca 40 kr. timen for å sitte på kvelden med sovende barn, legger gjerne til litt dersom ungene må legges. Men andre deler av byen ligger det på 70 - 80 kr timen. Hva er vanlig? I helgene får de gjerne mat og drikke i tillegg. + hvordan gjør man det når de har med venninner? Betaler man bare den man har spurt?
Rebekka og tre vidundere Skrevet 11. april 2008 #2 Skrevet 11. april 2008 Vi lurer litt på det samme. Jeg kan bare svare på det siste spørsmålet: Dersom dere spør en jente, ville jeg betalt henne. Så får det være opp til henne om hun vil dele med venninner som hun tar med. Sånn praktiserte vi det da jeg var 13-16 og barnevakt . Hva betaler man når de passer barna på dagtid (triller vogn, går på lekeplass med dem osv)?
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #3 Skrevet 11. april 2008 Jeg har ikke hatt barnevakt på kvelden før. Men har hatt ei som har trillet litt, å hun fikk 40 kr. timen + (samlet litt opp over tid så hun fikk litt mer utbetalt). Jeg tror jeg ville satt et fast beløp på barnevakt på kvelden, eller gitt litt mer enn 40 kr. timen på kveldstid. Men pluss litt snop og drikke. Jeg ville bare betalt den du har spurt. Jeg hadde ikke hatt penger til å gi begge to likt beløp. Det hadde nok blitt veldig dyrt. Hun må jo da selv velge om hun vil dele med venninnen sin.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #4 Skrevet 11. april 2008 jeg ville kanskje tenkt motsatt - at det var mer jobb å trille/passe en unge som er våken, som må skiftes på osv.? barnevakta vår sa det så fint her om dagen - "nå får jeg jo betalt for å sitte å gjøre leksene mine skikkelig.."
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #5 Skrevet 11. april 2008 Betalte 500 kr for en tur på kino. to timer for en på 5 år. Greit å betale så man får barnevakt... Blir jo ikke så ofte og har ikke familie i nærheten.
sydilla Skrevet 11. april 2008 #7 Skrevet 11. april 2008 250 kr timen er nesten 100 kr mer enn en førskolelærer har i timen - når det har litt ansinitet... Greit at noen drar opp prisen ;-)
ruffen Skrevet 11. april 2008 #8 Skrevet 11. april 2008 Vi varierer litt, men tror vi har betalt 200-300 for en hel kveld. På dagtid får hun 30 kr timen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå