Gå til innhold

Hjelp!! Minnekort på mobil... :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvordan jeg kan finne eller slette passordet til minnekortet på mobilen min? Telefonen har plutselig begynt å spørre etter passordet på minnekortet mitt. Jeg veit da faen hva det er, den har aldri spurt etter det før. Har massevis av bilder og andre morogreier på minnekortet... HAr ikke sjans å komme inn der nå. :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter

Skrevet

aner ikke ? pin kode? det fulgte med noen koder når jeg kjøpte mobilen min, kan det være noen av de ? va pin 1 og pin2, og puk 1 og puk 2, stod det... hmm men vet ikke

Skrevet

Nei, dette er et minnekort som ble kjøpt lenge etter at jeg fikk mobilen. Det ble byttet ut med det gamle fordi det hadde større minne. :-( Men takk for svar.

Skrevet

du får dra i den butikken du kjøpte det og spørre... merkelige greier, viste ikke det var passord på minnebrikker jeg.

Skrevet

Jeg fjernet minnekortet før jeg leverte telefonen min til reparasjon, og det var tydeligvis det dummeste jeg kunne gjøre. Jeg hentet telefonen idag, og da jeg skulle sette i minnekortet og åpne det, spurte den etter passord. Det har den aldri gjort før. Dritt......

Skrevet

nei du må spørre noen som har peiling :) lykke til! kjipt om du mister alt som er inne på minnebrikken.

Skrevet

Jeg har egentlig ikke mistet det, det er jo der inne på kortet. Men hvis jeg aldri finner passordet, er det jo egentlig tapt. Kjipt ja... har bilder, videoklipp og lydopptak av jentungen... Sånne koselige, uerstattelige ting. :-(

Skrevet

Du kan stikke minnekortet inn i en ekstern avleser. F.eks på en PC, printer som er koblet til en PC eller lignende. Da burde du ikke få problem med pinkodeforespørsel.

Men det kan hende at du kanskje må ha innstallert softwaren som fulgte med mobilen på PC.

Det finnes mange muligheter for å løse problemet ditt, men ta deg en tur i en mobilbutikk hvis du er usikker. De vet som regel hva du kan gjøre, eller hjelper deg med en løsning.

Skrevet

Takk for svar, kan prøve det. Tidligere idag ringte jeg til Teleservice som hadde reparert mobilen min, men han hadde ikke peiling. Han sa at minnekortet mitt sannsynligvis var "for boss å regne". Dritt. :-( Men som sagt, skal prøve ditt råd. Takk!

Skrevet

Oppsøk heller en mobilforhandler som selger den type abonnement du har i mobilen. De er som regel mer serviceinnstilt og kyndige.

Men det skal la seg gjøre å lese av kortet i en avleser som passer og føre over til PC.

Skrevet

Takk. Krysser fingrene for at det vil funke!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...