Gjest Skrevet 11. april 2008 #1 Skrevet 11. april 2008 Jeg syns det er urettferdig at vi kvinner skal måtte gjennomgå sånne ubehagelige undersøkelser gang på gang på gang her i livet - noe menn slipper helt. Alle må til tannlegen av og til, og begge kjønn får hull i tennene så der er vi like. Men underlivsundersøkelser er noe bare kvinner må ta, og det er urettferdig at kvinner måtte gjennomgå sånne ubehagelige undersøkelser veldig mange ganger i livet som menn aldri gjennomgår i det hele tatt!
vicky1984- FØDEKLAR :D Skrevet 11. april 2008 #2 Skrevet 11. april 2008 er da menn som må gjennomgå slike undersøkelser også og vet ikke hvordan det er nå, men før måtte de stikke en qtips eller noe oppi urinrøret noe som er tusen ganger mer smertefullt for dem enn den undersøkelsen vi har... har jeg hørt iallefall... syntes ikke det er så urettferdig jeg for å gå til slike undersøkelser en gang i året f.eks er bare betryggende... det er snakk om 3 min så ferdig. de som foretar disse undersøkelsene bryr seg ingenting om det for det er tross alt jobben dems.
LinnisR83 Skrevet 11. april 2008 #3 Skrevet 11. april 2008 Hehehe...Ja, er ikke moro med underlivs undersøkelse, men du kan trøste deg med at menn også har underlivsundersøkelser, og tror og har hørt at det absolutt ikke er noe behagelig for de heller. Høres værre ut og bli "voldtatt" av en q-tips inn i penis øyet enn slik vår underlivs undersøkelse er. For noen er det mer ubehagelig enn andre, men nå er det engang sånn at vi er født jente, og jeg vet ikke med dere andre, men jeg liker valget av kjønn jeg har fått tildelt. Underlivs undersøkelse eller ikke
Gjest Skrevet 11. april 2008 #4 Skrevet 11. april 2008 Tar du underlivsundersøkels hvert enest år, vicky 1984? Det sies jo at hvis man ikke har noen plager og den forrige celleprøven var helt normal, trenger man ikke å gå oftere enn hvert tredje år. Så man behøver ikke ta underlivsundersøkelse hvert eneste år, men veldig mange gjør det likevell.
Bare™ Skrevet 11. april 2008 #5 Skrevet 11. april 2008 Da har du ikke opplevd mye urettferdighet, nøffemor! Forøvrig bra du ikke spyr under disse undersøkelsene, da Ville vært ekkelt for gynekologen og fått oppkast i nakken med nesa og kalde instrumenter på vei mellom lårene dine, vel?
vicky1984- FØDEKLAR :D Skrevet 11. april 2008 #6 Skrevet 11. april 2008 nei tar de ikke hvert år, men hadde heller aldri plaget meg å gjort det en gang i året bare for å sjekket at alt er bra... for så ubehagelig er det ikke... det er tross alt over på 2 min...
lillefot Skrevet 11. april 2008 #7 Skrevet 11. april 2008 Du synes ikke det er så veldig urettferdig å ha vært gjennom det hvis det kommer en dag hvor du får en dårlig melding tilbake. Hva ville du helst ha gjort, hatt en undersøkelse på 5 min eller gått på cellegift i 6 mnd? Dessuten, menn bør også gå til undersøkelser. Faren til en venninne har gått med prostatakreft i 10 år uten å merke det. Nå har ikke legene mer de kan gjøre. Han har ikke lenge igjen. Tror du han sitter og tenker; ja ja, godt jeg slapp å ha en sånn ekkel undersøkelse da før jeg ble syk? Skjerp deg! Det er til ditt eget beste!!
Mammapostei! Skrevet 11. april 2008 #8 Skrevet 11. april 2008 Visste dere ikke at vi kun måtte gjennom disse undersøkelsene for lidelsens skyld? Er ikke nødvending ! Rett og slett kun for å plage oss! Nei stakkars oss, de skal være glad de som bor i et land uten helsevesen som fungerer. Forresten JAPP, er det sant at Nøffemor har andre nick med mere fres i? Da må jeg jo nesten beklage den kommentaren på Skravle om dårlig fantasi.
Miniogmy Skrevet 11. april 2008 #10 Skrevet 11. april 2008 tja mamma og bollerina, kan jo hende noen bestiller det for å ligge der å nyyyte? gjør ikke du det? jeg later som om det er en runde med jentesex jeg, miiiiiiauu!! :-P
Bare™ Skrevet 11. april 2008 #11 Skrevet 11. april 2008 Tenk deg, mamma&bollerina-høygravid- Anonym knappen borte; vips der kommer nøffemor på krangle? hvor ofte har hun vært DER?? Hun har vært der hele tiden, hun. Bare under et annet nick?!
HH72 Skrevet 12. april 2008 #12 Skrevet 12. april 2008 Det er da ingen som MÅ gjøre underlivsundersøkelse!? Lurt hvis man har plager og anbefalt celleprøve hvert 3. år, men mye annet her i livet som er anbefalt som vi ikke alltid gjør: holde fartsgrensa, spise sunt, holde miljøet rent, trene osv osv osv. Alle kan velge selv
Liagora med 2 jenter Skrevet 12. april 2008 #13 Skrevet 12. april 2008 Skikkelig heldig når man har underlivsundersøkelse på topp ti verdensproblemer i livet sitt ass... Lucky you
Mamma mjaua Skrevet 12. april 2008 #14 Skrevet 12. april 2008 hvorfor er så mange så imot nøffemor? er det noe jeg ikek har fått med meg?
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 12. april 2008 #15 Skrevet 12. april 2008 ja janne88, det er nok MASSE du ikke har fått med deg =) og vær glad for det. Hun har vel lagt inn tusen innlegg om hvor mye hun hater oppkast, at hun MÅ få epidural når hun føder, og MASSE MASSE rare, teite og tåpelige innlegg
Gjest Skrevet 13. april 2008 #16 Skrevet 13. april 2008 Tja... menn må jo undersøke prostata etterhvert. Og er det så mye bedre å få legens finger kjørt langt oppi rompa da?
nr-4-i-oktober Skrevet 13. april 2008 #17 Skrevet 13. april 2008 Jeg er ikke voldsomt glad i å vise meg frem eller brette fram underlivet, men det gjør meg nesten ingenting å gå til gyn. undersøkelse. Ser på det som en nødvendighet, og vil heller sjekke et år for ofte enn et år for sjelden. Både min mann og min far har sjekka utstyret, og det var langt fra behagelig å få en diger bommulspinne opp i urinrøret, glad jeg slipper det jeg!
Jelly Belly Skrevet 13. april 2008 #18 Skrevet 13. april 2008 Kan faktisk anbefale de fleste som er seksuelt aktive (med fast partner) å gå til underlivsundersøkelse oftere enn det som er anbefalt. Jeg tok celleprøve, den var fin. Fant ut at han jeg var sammen med på det tidspunktet hadde vært ute å slengt med snoppen, så 7 mnd etterpå tok jeg en ny GU. De tok da også celleprøve.. På den korte tiden var celleforandringene så drastiske at jeg ble sendt for å skjære vekk dagen etter. Jeg har måtte gjøre dette en gang til etter det, og også da har forandringene kommer i warp-speed.
doffine Skrevet 13. april 2008 #19 Skrevet 13. april 2008 Desverre finnes det slike urettferdigheter, nøffemor. Slikt må vi bare finne oss i, da vi rt kvinner. Og til spm ditt. Jeg tar dette en gang i året, da mamma og søstra til pappa har måttet fjerne livmorhalsen pga cellecedling. Husker ikke grad.
Spikeldi Gamle Øk Skrevet 13. april 2008 #20 Skrevet 13. april 2008 Klart vi menn skal ha det lettere. Det må da finnes NOEN fordeler for oss utskjelte stakkarer som ikke kan klø dere nok på ryggen, vaske gulvet godt nok og ellers stille opp til alle døgnets tider for å innfri deres imbesile krav. Det er da ikke for mye forlangt å slippe å få en jævla Q-tip opp i snoppen!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå