Gå til innhold

Hvilket system har dere over skittentøyet deres??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vaskemaskinen på badet. og en stor skittentøysdunk. men syns det er så stress hver gang jeg skal vaske klær når jeg først må sortere hele dunken. masse klær over hele gulvet i hauger hver gang. det må da finnes et lettere system?? har ikke plass til flere dunker ved siden av hverandre.

og så må det jo se litt pent ut også siden alle bruker det badet!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vaskerom jeg da... har plastdunker til hver vask.

1 til 90grader hvit

1 til 60grader hvit

60 grader mørkt

40 grader mørkt

40 grader rosa

1 til fleece

1 til ull

Og gubben skjønner hvordan det fungerer!!!!

Skrevet

Har skittentøysdunk på badet..

Sorterer i to hauger (mørkt og lyst)

Vaskemaskin på vaskerommet..

Skrevet

har du stort vaskerom eller ??????? skulle gjerne hatt det sånn :)

Nå har jeg en kvit plastikkdunk til hvite/lyse klær, og en mørk blå dunk til mørke klær, og en dunk til håndduker og slikt :)

men når jeg får meg vaskerom, det blir ikke så stort men da tenkte jeg å kjøpe sånne elfa hylleskuffe greier :) med kanskje 5 kurver.. en kurv til håndduker, en til undertøy, en til hvite klær og en til mørke klær, og en til fine topper/gensere :)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Så flinke dere er da.. Jeg har en dunk, til ulltøy...den står på vaskerommet. Også har jeg en skittentøyskurv på badet, til pynt. (Vaskerommet er vegg-i-vegg med bådet). Såh, alle klærne ligger på gulvet foran vaskemaskina :)

Skrevet

Vaskemaskin på badet, skittenstøykurv ved siden av. Når jeg skal vaske sorterer jeg farger og grader på gulvet og vasker.

Hadde jeg hatt plass, eller når jeg får mer plass og eget vaskerom skal jeg ha 2 dunker- en til lyst/hvitt og en til sort/farget...

Skrevet

Har heldigvis eget vaskerom jeg, selv om det er lite så rommer det 5 dunker, vaskemaskin og tørketrommel...

Har en kurv til 60 graders hvitt, en til 40 grader lyst, en til 60 grader kulørt, og en til 30/40 grader kulørt. Så har jeg en til 90 grader lyst (kluter og håndklær) og en liten kurv til ull.

Kanskje du skulle hatt 2 små dunker i steden for en stor, og sortert hvertfall lyst og mørkt tøy? Det gjør det mye lettere vil jeg tro...

Skrevet

Ja,har stort vaskerom. Det og stort kjøkken skulle jeg ha når vi bygde hus!

Skrevet

1 til hvitt tøy, 1 til undertøy og 1 til mørke klær.

Skrevet

system? *slår opp i fremmedordboka*

Skrevet

System?? Her går alt i en diger skittentøyskurv=9 Sorterer når jeg skal vaske...

Skrevet

60 lyst

40 mørk

40 fin/lyst

40 hvitt

60 mørk

30 ull og annet silke eller "kunststoff"

40 rødt (helt sikkert unødvendig, men er så redd det røde skal smitte av på andre klær.

Skrevet

ser det er mange som er heldige å ha vaskerom. det skal jeg og ha når vi en gang skal bygge hus. men enn så lenge blir alt på badet.

får lete litt rundt etter et system som passer inn på det lille badet vårt!

Skrevet

Eg fikk en grei skitentøys-kurv me min bestemor... den er laget i hvitt stoff, som er delt inn i 3 bur... også er den i et sølvstativ me hjul...

den sorterer eg hvite klær og farget klær i, så har eg en gammel hvit stor plast-skittentøykurv til handuker og sengetøy.

på badet har eg en skittentøykurv i sort korg...der er de en stoffpose som er utakbar når eg vil bære de me meg til vaskerommet ;)

Skrevet

Herrejesus så flinke dere er a! ;)

Her slenges alt oppi to dunker som står på badet.. *ønsker meg vaskerom når vi flytter* også sorterer vi når vi skal vaske..

Skrevet

jeg har kjøpt på ikea skittentøys kurver.har en hvit og en svart.å sotere deretter.ser ikke poenget med 17 forskjellige kategorier.har heler ikke stort bad,men har valgt ganske små kurver,med vilje.så de ikke kan bli helt overfylt.

Skrevet

Jeg har faktisk fire kurver, det er rart å tenke på for det virker så organisert :-)

en til mørkt

en til rødt

en til hvitt og en til ull.

Det funker helt fint og alle skjønner det nesten. mannen er nok den som er dårligst for han har det med å legge skittentøyet rett ved siden av kurvene. men gutten min på 7 har skjønt poenget :-)

Skrevet

vaskemaskinen står i kjelleren, men på badet står det to skittentøyskruver, en for lyst og en for mørkt (hhv 60 og 40 grader), På den ene knaggen v håndklestativet henger en plastpose som fylles med sjefens ulltøy etterhvert som det blir skittent.

Skulle tro det var lett for mannen min å skjønne, men det er det altså ikke, så han bare legger sokker og boksere fra seg på gulvet. Og setter jeg frem posen med ulltøy for at den skal på vask, må jeg si tre ganger at det skal på ullvask, ellers setter han den på 40 grader (bare blått ulltøy, så han tenker ah, dette kan jeg jo).

Jeg ønsker meg vaskerom som tilbygg til huset, da trappen ned til kjelleren er kjempebratt og jeg er dødssvær, sånn at jeg har mer kontroll. Nå er klesvask(å sette på en maskin og tømme den etterpå...) mannen sin jobb, men det er visstnok ikke bare bare...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...