mamman til 2 godjenter:) Skrevet 11. april 2008 #1 Skrevet 11. april 2008 er ikke bare svigermor som er værst for å si det sånn, men svigerfar kan og være det... vi har ei tispe på 1 år og 2 mnd...og vær gang vi er der så får hu noe godt og det er greit nok det, men av og til så får hu så mye rart som jeg veit hu ikke tåler, enten så spyr hu eller så driter hu seg ut...(kjedelige greier) og i går så fikk hu en stor tallerken med kokt laks, aldri fått det før, og hun hadde ikke fått noe annet mat på 1 1/2 dag (litt trassalder nå, og vil ikke spise maten sin) og jeg sa at hun kommer til å spy eller drite seg ut, en han sa bare "pøh, er jo ei bikkje, de tåler jo alt, han ga bikkjene sine alt mulig rart", jeg driter da i om bikkjene hans tålte det, min/vår gjør ikke det når hun ikke har fått noe annet mat den dagen, blir jo alt for sterkt for henne....endte med at hun fikk denne tallerken da...og de sitter å mater hu ved bordet, selvom både jeg og sambo sier i fra, det hjelper jo pokker meg ikke...og da ender det jomed at hu sitter å tigger og da blir han sint fordi hun gjør det, men det er jo han som gjør at hu tigger, hu skjønner jo ikke forskjell på det der..... og i dag klokka 7 så våkna jeg at av bikkja spøy i buret sitt,det stinka fisk og spylukter greier ikke jeg nå akkurat...men det var jo jeg som måtte tørke det opp, siden sambo har dratt på jobb, men hadde det skjedd om natta så måtte jeg tatt det uansett... hvorfor kan de ikke høre på meg når jeg sier nei da? blir så frustrert og sint, det hjelper ikke akkurat på med disse hormonene heller..neste gang vi skal dit så tar jeg ikke med bikkja...ahhhhh...blir så sint.. oj, dette ble langt, men jeg måtte bare få det ut...
Annthe og gutta :) Skrevet 11. april 2008 #2 Skrevet 11. april 2008 oooooooooooooooooooi... Hvis noen hadde blandet seg inn i oppdragelsen av bikkja mi på denne måten, uansett hvem, så hadde det tippa over for meg... Uansett om det er barn eller dyr det gjelder, har andre å høre på hva foreldre/eiere sier! Jeg hadde gitt de en klar tale, og sagt at sånn og slik skal det være. Om de ikke klarer å respektere synspunktene dine/deres, får du la hunden være hjemme når dere er på besøk hos dem, for det han gjør er rett og slett å sabotere oppdragelsen til hunden din, noe DU kommer til å slite med fremover, ikke han. Han har jo bare hunden på besøk en gang iblant, det er du/dere som skal leve med den i mange år fremover...
mamman til 2 godjenter:) Skrevet 11. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. april 2008 jepp, takk for det:) har sagt i fra så mange ganger, men det hjelper ikke...aarg...men neste gang så lar jeg bikkja være hjemme hvis han ikke kan love meg at han ikke kommer til å gi bikkja alt mulig dritt!!!!sambo kommer til å få høre om dette når han kommer hjem..hehe..selvom jeg har sagt det før da, men han må ta i et tak han og, han sier jo ifra når de mater hu ved bordet, men ikke når hu får så mye mat der, ikke rart bikkja ikke vil spise maten sin når hu får så mye godt der...jaja,...har ihvertfall fått ut litt frustrasjon i dag, og det var godt:)
april08baby Skrevet 11. april 2008 #4 Skrevet 11. april 2008 Off, ikke ta med hunden din der... og pass på å fortelle ham neste gang at hun kasta opp hele fisken. Du kan jo ta en litt tullete tone og si at du lurte på om du skulle ringe ham og høre om han ville tørke det opp. Pass på å si ting i klar tekst. Når noen prøver å gi hunden min noe de ikke får lov til, sier jeg Nei, hun tåler ikke det, da må du komme og vaske når hun får diare og gjør i fra seg inne!
mamman til 2 godjenter:) Skrevet 11. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 11. april 2008 nei, trur ikke jeg kommer til å gjøre det hvis han ikke skjerper seg. har og sagt at han får komme å tørke opp, men da bare ler han det bort, og nå er jeg så sint på akkuart det der at jeg kommer til å sprekke neste gang, så trur ikke det blir så koslig..hehe...men nok er nok. takk for svar:)
nomiha, lykkelig 3-barnsmor:) Skrevet 11. april 2008 #6 Skrevet 11. april 2008 La hunden være hjemme neste gang dere skal dit, og vent med å ta den med til han har spurt hvorfor. Når han spør ser du direkte på han og sier veldig direkte at dere lar henne være hjemme siden hun ofte blir syk når hun har vært her pga at de ikke respekterer det dere sier angående henne og mat. Da bør han få litt å tenke på, og kanskje han forstår alvoret i dette. Ikke ta med hunden dit før han på eget initiativ har sagt at han skal slutte med det. Jeg har en mor som holdt på slik med sønnen min, ga ham kjeks, godteri, loff o.l. istedetfor ordentlig mat, og jeg holdt på med å si fra i flere år. Det var ikke før mannen min og jeg fikk vårt første felles barn, og han sa tydelig ifra, at hun skjerpet seg. Jeg lærte litt av han om måten å si ifra på også, og det har hjulpet i andre situasjoner overfor henne (som selvfølgelig bare mener å være snill). Lykke til!
*Timulia* Skrevet 11. april 2008 #7 Skrevet 11. april 2008 Er veldig enig med alle de andre her. Men i tillegg så ma jeg også bare si at jeg følte veldog med deg ang. det med å tørke opp bikkje-spy for tida! Har nemlig en med noget sart mage selv...... Han spydde her om dagen (mens vi spiste middag selvsagt!!!), men heldigvis var modern her så hu hadde tørka opp mens jeg var ute med dyret. Jeg blir jo halvkvalm av å bøye meg ned til golvet, uten at det skal stinke magesyre og bikkjemat der!!!!
Nætte;mortil2 Skrevet 11. april 2008 #8 Skrevet 11. april 2008 Ikke ta med deg hunden dit neste gang, og forklar hvorfor!! Si helt klart og tydelig at den ble syk FORDI den fikk mat den ikke tålte!! Og at så lenge det ikke respekteres at dere har deres regler på hunden så får det bli slik til de kan gjøre som dere sier!!!! Har det samme her med både barn og hund når det gjelder svigerforeldre så kjenner meg VELDIG igjen.. Og for mine gjelder kun klartekst og "straff" som at da får de ikke se dem noe mer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå