tiril Skrevet 11. april 2008 #1 Skrevet 11. april 2008 Hei! jeg har en problemstilling som jeg lurer om andre og har vært oppe i? Opplevde her om dagen at alle de barna gutten min leker mest med (en gruppe på 5 unger fra 1 1/2 til 2 år) ble bedt i en bursdag til en av disse ungene men ikke vår gutt. Det skal sies at ett par uker før har alle foreldrene hatt samtale med ped.leder hvor vi har fått vite nøyaktig hvem ungene våre leker mest med, og alle ungene i min gutts gruppe var invitert (invitasjon i hyllene til ungene). det er sikkert bare en glipp, barnehagen er ny fra august i fjor og mye er nytt og ukjent. men jeg syntes bare det var rart, siden vi og fikk et skriv hvor navnene til lekekameratene var nevnt, nettopp fordi vi kanskje kunne tenke oss at det skulle bli noen bursdagsinvitasjoner etterhvert. Har aldri fått noen klager på gutten min, han er vel en av de roligste og greieste ungene ifølge ped.leder. hvordan ville dere reagert i en slik situasjon? skal jeg gjøre noe stort utav det? eller bare drite i det? bare tenker på neste gang det eventuellt skjer så kan det hende han er gammel nok til å skjønne det, nå er han bare 2. takk for innspill og svar. ha en god dag. :-)
kimy Skrevet 11. april 2008 #2 Skrevet 11. april 2008 Jeg ville blitt sint og lei meg i en slik situasjon, men kanskje best å ikke lage stor sak utav det for gutten din sin skyld.
*ale* Skrevet 11. april 2008 #3 Skrevet 11. april 2008 Snakk med pedleder.. Slike ting skal ikke forekomme, og de skal lære fra tidlig av at alle eller ingen skal inviteres. Det er stor fokus på det på skola (det dattra mi går iallefall) og jeg synes det er kjempebra... Vi tok det opp i bhg etter at det å ha bursdag ble en maktfaktor for ungene... type: Gjør som jeg vil ellers får du ikke komme i bursdagen min... Skal ikke være sånn og viktig at ungene lærer det tidlig.
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 11. april 2008 #4 Skrevet 11. april 2008 Jeg ville gått ut fra at det var en forglemmelse, og tatt kontakt for å spørre. Hvis det ikke er en forglemmelse, får du sikkert en god forklaring.
OsloMor Skrevet 11. april 2008 #5 Skrevet 11. april 2008 Jeg ville ikke ha nevnt det iallefall. Slike ting er så utrolig tåpelig så det beste er å heve seg over det.
Tirilille Skrevet 12. april 2008 #6 Skrevet 12. april 2008 Jeg sluttet å hilse på foreldrene da akkurat det samme skjedde med min 2-åring. Ja, så barnslig er jeg, men jeg gidder ikke å være høflig til noen som ikke kan å telle til 5 (ja, de er 5 2-åringer, og de andre 3 var invitert). Og ja, gutten min hevdes å være både blid og omgjengelig i barnehagen og bøller slett ikke med de andre ungene.
Makka Pakka Skrevet 13. april 2008 #7 Skrevet 13. april 2008 Dette var jo litt leit da! I barnehagen til ungen min er det ikke lov ha med invitasjoner til bursdager i barnehagen. Invitasjoner må foregå foreldre i mellom. Dette ble innført da det alltid var de samme ungene som ikke ble invitert i bursdag og det er jo bare helt utrollig sårt og leit! Syntes det var tullete å ikke invitere gutten din også. Du får ta det på tabbekvoten til foreldrene men vurdere å ta det opp med ped.leder om det gjentar seg. Barna merker slikt når de blir litt større.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2008 #8 Skrevet 13. april 2008 Jeg hadde blitt svinaktig skuffet, og grått litt inni meg. Men jeg hadde aldrig i verden sakt noe om det. Men til gjengjeld hadde jeg kommet til å invitert ALLE til min podes dag, for jeg er bedre enn som så!!!!!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 17. april 2008 #9 Skrevet 17. april 2008 Det første som slo meg var at dette er ikke en sak for barnehagen. Dersom du velger å ta det opp med noen så gjør det med de foreldrene som har sendt ut invitasjonen. Men, ærlig talt ville jeg ikke brydd meg noe om det. Dersom du ikke lager noe nummer ut av det så vil ikke gutten din skjønne dette. Jeg regner vel med at barnehagen heller ikke lager noe nummer ut av dette, siden ikke alle er invitert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå