Jeg & loqka i vogel Skrevet 11. april 2008 #1 Skrevet 11. april 2008 Hei! Jeg lurer på når det er vanlig at de små begynner å drikke fra kopp/ drikker helt selv. ? Min lille gutt drikker ikke selv fra flaske ennå, og han er snart 13 mnd. Kopp vil han ikke drikke av. Kun tygge på og leke med. Jeg har ikke vært flink til å gi han kopp, så det er vel delvis min " feil ". Jeg holder også flasken når han drikker fra den. Han greier å holde flasken selv, men får ikke til å holde flasken på skrå slik at han får i seg noe. Er dette fullstendig unormalt? Hva gjør jeg? Takknemlig for råd! Får melk og vann fra fra flaske.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #2 Skrevet 11. april 2008 Vi sluttet med flaske da vi sluttet med mme(11mnd). Vi gikk da direkte over til tutekott(Avent) som han tidligere hadde fått servert alt vann fra. Det er bare denne koppen han holder selv. Han holdt aldri flasken selv, og nå han nå drikker kumelk er det fra glass mha meg. Min erfaring er at barn holder letter tutekopper enn flasker. På Avent sin får du også kjøpt hanker til. Du kan begynne så smått å la han ligge med ryggen sin på brystet ditt - litt tilbakelent i sofaen. Gjerne når han er tørst. Han tar det nok til slutt. Gutten min som nettopp er blitt 1år finner koppen sin selv nå. Den har en fast plass, og han går og finner den når han er tørst. Han liker ikke når den er full - for da er den for tung:)
Jeg & loqka i vogel Skrevet 11. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. april 2008 Anonym, takk for svar! Han har en slik Avent tutekopp med håndtak. Men bør jeg slutte helt med flaske nå? Uansett må han ville drikke fra kopp først. Er det ikke vanlig at de får flaske når de er over året? Men -det er det med hellingen,da. At han forstår at han må holde koppen/flasken på skrå for at det skal komme noe. Jaja, han må nå begynne med det til slutt.
MiniBassen Skrevet 11. april 2008 #4 Skrevet 11. april 2008 Jenta mi gikk rett fra flaske til kopp/glass. Tutekoppen fikk hun aldri dreisen på. Hun skjønte ikke at den måtte helles for at hun skulle få i seg noe, så det ble bare hyling med den tutekoppen. Vi sluttet såvidt med flaske da hun var rundt året, men sluttet HELT da hun var 16 mnd. Hun fikk drikke fra kopp/glass hjemme og flaske/kopp i barnehagen. Nå er hun 20 mnd og har drukket av kopp/glass selv siden hun var 15 mnd. : )
MiniBassen Skrevet 11. april 2008 #5 Skrevet 11. april 2008 Òg!! Hun drakk aldri fra flaska selv... : )
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #6 Skrevet 11. april 2008 Min gadd aldri å holde flasken selv, enda det var vinkelflaske. Jeg ga henne tutekoper så ofte jeg kunne i starten, ca 13 mndr, som en glidende overgang og til inspirasjon. Men hun fortsatte å få to små flasker med melk om dagen, siden kalsiuminntaket er viktig. Det var først da hun begynte å ta flasken selv, når hun hadde prøvd seg på kopper... Luringen. Men, ikke alle kopper jeg kjøpte til henne var gode nok. Hun nekter å drikke av Avent sine, de med hanker. Jeg kjøpte forleden MAM sine kopper uten hank og både hun og jeg er svært fornøyde nå. De lekker ikke og hun drikker gjerne av dem. Jeg har hatt tutekopper fra IKEA og noen andre varianter som ikke har fungert for henne men ikke for meg pga søl. Prøv deg fram. Jeg tror sønnen din bare er en luring som selvgfølgelig ikke gidder å holde selv siden du alltid gjør det :-)
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 12. april 2008 #7 Skrevet 12. april 2008 Jeg vet akkuratt hvordan du har det.. Datteren min på 1 1/2 år har også vært sånn som din gutt. Jeg har vel kanskje et utsalgsutvalg av kopper i skapet mitt hehe, for jeg har vel sikkert prøvd alle. Men den eneste hun klarer og drikker av er den fra Tupperware med silikon tut. Hun drikker mere vann av flaske, men det er sikkert bare en overgang.
Sarah & Marcus mamma Skrevet 13. april 2008 #8 Skrevet 13. april 2008 Jenta mi er 11,5mnd... og hun klarer ikke å drikke av flasken selv... hun klarer heller ikke å drikke selv av tutekopp.. hun klarer å holde den.. men tar ikke at den må helles av... hun syntes dessuten ikke at den var noe god å drikke av... har prøvd flere... jeg syntes det var litt flaut å ha tutteflaske nå... (hun har gått siden hun var 9,5 mnd, så hun er veldig voksen av seg). så fikk jeg ideen om disse små vannflaskene for barn, med sugepropp... (med banan og jordbær smak.), heller vann og saft på dem og hun elsker dem...;-) skal begynne å prøve med kopp og nå da snart;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå