kua kalva,drektig igjen Skrevet 11. april 2008 #1 Skrevet 11. april 2008 har fått sexforbud på grunn av fare for prematur fødsel, å hvordan i alle dager skal jeg avstå fra alle former for sex:p jaja får lære meg å strikke eller no sånt, kansje lære meg å sminke meg, kan ikke det heller, bruker ikke sminke til vanlig aner virkelig ikke hva jeg ville med dette innlegget, men jeg kjeder meg, er forvisst til sofaen:p
Gjest Skrevet 11. april 2008 #2 Skrevet 11. april 2008 Finn nettsiden til drops garn og laer deg aa strikke. Strikking er genialt, tiden flyr! Dessuten er det masse enkle babygreier en kan strikke selv
kua kalva,drektig igjen Skrevet 11. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. april 2008 er så vanskelig å skjønne hva som står:/
Mamman til 3 lykketroll Skrevet 11. april 2008 #4 Skrevet 11. april 2008 Hva er det du ikke forstår da? Kan prøve og forklare kanskje?
Gjest Skrevet 11. april 2008 #5 Skrevet 11. april 2008 Beklager, har ikke norske bokstaver. Skal skrive uten norske bokstaver: Strikking er fint. Drops sine sider er fine, der finner du oppskrifter og hvordan du kan strikke masker osv. Strikking = bra tidsfordriv. Ok?
Gjest Skrevet 11. april 2008 #6 Skrevet 11. april 2008 Denne linken er og bra: http://www.pinnsvindesign.no/strikkeskole.htm
kua kalva,drektig igjen Skrevet 11. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 11. april 2008 hehe ja skjønte den andre og, men alle de rare betegnelsene som finnes i strikkeverden er det verre med:p
Kate77 Skrevet 11. april 2008 #8 Skrevet 11. april 2008 Anbefaler youtube. Jeg lærte i allefall å strikke vrangt der:)
Gjest Skrevet 11. april 2008 #9 Skrevet 11. april 2008 Den siste lenken forklarer de fleste rare betegnelsene ... ogsaa laerer du deg raskt at m = maske, p = pinne osv (tror det er en forkortelsesliste et sted ogsaa hvis du leter litt).
kua kalva,drektig igjen Skrevet 11. april 2008 Forfatter #10 Skrevet 11. april 2008 ja den siste var litt lettere men hvordan strikker man en sokk?
Mamman til 3 lykketroll Skrevet 11. april 2008 #11 Skrevet 11. april 2008 Har lagt ut oppskrift på sokker tidligere jeg, let litt på hobbydebatten
Kate77 Skrevet 11. april 2008 #12 Skrevet 11. april 2008 Har en fin oppskrift på sokk uten hel. Veldig enkel å strikke! Legg opp masker og fordel på tre eller fire pinner. ca. 30 masker er fint for små babyer, om du vil ha ferre eller flere er det veldig viktig å ha ett partall som går opp i tre. Strikk så en vanlig vrangbord på noen runder 3rette - 3vrange. Når du synes vrangborden er bred nok starter du på selve sokken: Du strikker fortsatt tre rette og tre vrange, men hver hele runde strikker du en gang fire rette slik at hele greia forskyver seg. Så strikker du bare rundt og rundt til sokken er så lang du vil ha den før du feller av til tå. Synes denne sokken er helt genial fordi kombinasjonen av det at den ikke har hel og at den blir utformet som en skrue gjør at den sitter utrolig godt på!
kua kalva,drektig igjen Skrevet 11. april 2008 Forfatter #13 Skrevet 11. april 2008 hmm vrangbord? er det bare og strikke vrangt? skal prøve meg på de sokkene jeg:))
linneha Skrevet 11. april 2008 #15 Skrevet 11. april 2008 vrangbord er 2 rette og to vrange....osv (eller 1 rett, 1 vrang...eller 3 rette 3 vrange, alt etter hvor bred du vil at "mønsteret" skal være). Cluet er at du strikker likt som forrige pinne, dvs vrang maske over vrang maske og rett maske over rett maske. Håper du skjønte det. Det finnes en del bøker der man kan lære å strikke.
Kate77 Skrevet 11. april 2008 #16 Skrevet 11. april 2008 Glemte å si en ting forresten. De ser ganske trange ut når du strikker dem, men de vier seg ut en god del når de tas i bruk bare så du er obs på det:) Om du lurer på noe er det bare å sende pm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå