Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #1 Skrevet 11. april 2008 OK,here it goes..Vi har endel konflikter m svigers pr.meldinger vi da,for nytter ikke å SNAKKE SAMMEN...! La meg forklare først,det går litt på skuffelser fra dem og at dem skal bestemme over oss.Vi ønsker å ha kontakt,men de er veldig uberegnelige,kan ikke stole på dem. Kan begynne med forrige jul.Vi inviterte dem 4.juledag,det var greit. Så fant vi ut at vi kunne levere gaver og spise pizza hos svigermor oo mannen hennes 14.des. Etter maten fikk vi vite at dem skulle til Kypros i 4 dg,og avlyste dermed vår invitasjon.Greit nok,men vi ble såra over nok en gang blitt avlyst i høytider. Dem var hos oss en liten tur i mars,og jeg har vært på kafe m sv.mor og barna i mellomtiden.Men hver påske forventer dem av vi skal være klar for dem.Dem fisker hele sommeren og dropper oss i bursdager og juler,men på våren da er vi bra nok! Dem visste vi hadde planer for påske,så her kommer meldingene: SV.MOR: Kan vi komme en tur i påsken,svar fort for vi skal avtale med noen andre også. JEG: Vet ikke enda,svarer deg etterpå,du kan bare avtale med de andre først. JEG OG MANNEN: Nei,påsken passer ikke Noen dager senere. JEG: Kan dere komme en tur helgen etter påske,29. eller 30.mars? SV.MOR: Det passer ikke JEG: OK! Noen dager senere: SV:MOR: Kan dere komme til oss 29.mars,siden det ikke passet for dere i påsken. JEG OG MANNEN: Det var den dagen vi inviterte dere hit SV.MOR: Ja d stemmer,men har blitt endringer,så vi vil at dere kommer til oss. JEG OG MANNEN: Nå har vi andre planer den helgen SV.MOR: Ok,vi forsøker så godt vi kan JEG OG MANNEN: D gjør vi også SV.MOR: Da kan vi ta 30.mars JEG OG MANN: Som sagt vi kan ikke den helgen nå,men vi skal finne en dag vi kan invitere dere igjen SV.MOR: Dette er en invitasjon til oss,når kan dere? JEG: vi vet ikke idag,men skal si ifra når vi vet OG SLIK HOLDT VI PÅ HELE KVELDEN,JEG OG MANN SKREV DET SAMME HELE TIDEN,AT VI VIL LAGE EN NY INVITT TIL OSS,OG AT VI KUNNE KOMME TIL DEM SENERE OSV.HUN BLE SINT OG SKREV MLD TIL MANN MIN OG SPURTE OM HVORFOR VI IKKE VILLE DIT,OG SVAR INNEN .... Fortsetter mld: HU: Vi var hos dere sist.NÅ ER D DERES TUR JEG: Hva så?Og hvorfor sender du plutselig mld til T? HU: For han er sønnen min,og hvorfor er du så agressiv i tonen JEG: Det er du som pusher,og sønnen din er voksen mann SÅ RINGER MANNEN MIN TIL HENNE,BER HENNE SLUTTE MED DETTE,HUN LEGGER PÅ dagen etter: MLD FRA HENNES MANN TIL MIN MANN: Du må støtte moren din!Tenk deg nøye om!Dette ligner ikke deg!Du må tenke på familien din!Jeg er helt forskrekket,du må ikke være uhøflig mot oss!Du er mammas sønn,og det forplikter! JEG TIL HENNE: Du sier imot deg selv ang besøk,nå er plutselig"våres tur",vi skylder ikke dere noe,det å besøke barnebarn er ikke et spill.Samme gamle leksa om at det er DIN SØNN,men dette er vårt ekteskap,våre barn og våre avgjørelser.Vi biter ikke på alle argumentene deres Pressende invitasjon,mld før om det å huske på Passer/Passer ikke er tydeligvis "glemt" MANNEN MIN FORBANNET OG SINT ETTER MLD FRA STEFAR,OG RINGER HAN Det er en fortsettelse her,men nå må jeg ha en skrivepause Men dette er ren Terror fra dem,hvis dem ikke får viljen sin igjennom
Koseklompen Skrevet 11. april 2008 #2 Skrevet 11. april 2008 Huff. Kjenner jeg får vondt i magen ved å lese dette. Kan umulig være noe koseligt å ha et slikt forhold. Hadde slitt meg ut og gjort meg svært lite motivert til å kunne videreutvikle et forhold med disse folka.
-Ma78- Skrevet 11. april 2008 #3 Skrevet 11. april 2008 Seriøst.....høres helt latterlig ut. Ta en pause, ikke skriv noe på 2 uker. Men for å si det sånn, høres ut som dere aldri kommer til å finne en løsning for sv mor har bare bestemt seg for å være vanskelig og for å være offeret!!
Koseklompen Skrevet 11. april 2008 #4 Skrevet 11. april 2008 Enig med Ma78 Din svigermor har satt seg i "offer"-sporet hvor hun har bestemt seg for at det er dere som er "styggingene" i denne saken. Og slikt er det vanskelig å få gjort noe med.. snakker av erfaring. Jeg ville latt være å ta kontakt med de på en stund og tatt en alvorlig prat med mannen min ang hvordan forholde seg til de videre. Kan umulig være sunt for barna dette heller.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #5 Skrevet 11. april 2008 Her er fortsettelsen..mann min satte stefaren sin skikkelig på plass,og stefar sa han skulle involvere broren til mann min i kypros,men da sa mann min at han skulle involvere faren sin. SÅ,noen dager etter: JEG TIL SV.MOR: Vet nå at vi ikke kan i april!Så da inviterer vi dere!Ellers nevner jeg i farten å huske at d er barna som er midtpunktet!Et godt råd:slipp sønn din fri,han er voksen mann.Ha en fin-fin soldag,og denne mld sender jeg i beste mening slik at alle kan bli ferdig m dette og gå videre! SV.MOR: Takk for mld.D var ikke meningen d skulle bli sånn,vi ville bare gjøre d enklere.Vi kommer gjerne vi.Vil jo ikke være uvenner.Hils til jentene. Hey,hey,det ble andre boller... Skriver forts. senere igjen
Koseklompen Skrevet 11. april 2008 #6 Skrevet 11. april 2008 Høres ut som om det kan løse seg. Håper de ikke setter seg vrang igjen da..for de som setter seg i "offer"- sporet gjør som regel det.
Olebrumma 4 barnsmor Skrevet 14. april 2008 #7 Skrevet 14. april 2008 Jeg ser jo at å melde hverandre ikke blir særlig positivt her, det skrevne ord er alltid hardere i tonen enn det sagte, det er noe de fleste vet, dette gjelder også epost, men det er en ting jeg ikke skjønner i hele denne tekstingen, hva er problemet med å besøke dem ? er det en sånn prinsippgreie ? er det veldig lang vei mellom dere-for da kan jeg godt forstå det, men det virker for mewg som om dere er veldig på prinsipper for tiden, dere er jo faktisk akkurat like ufine som dem i deres medlinger og oppringninger. Og ja, jeg er enig i at DERE er kjenrnefamilien deres nå, men dine foreldre og hans foreldre er da familie de også ? Bare lurte, for denne tekstkrigen du refererer her går begge veier ser jeg.
Olebrumma 4 barnsmor Skrevet 14. april 2008 #8 Skrevet 14. april 2008 unnskyld skrivefeil, trett og dette gikk litt fort på tastaturet....
Anonym bruker Skrevet 15. april 2008 #9 Skrevet 15. april 2008 Olebrumma,les innledningen på innlegget,så burde du forstå... Vi har prinsipper ja,helt klart etter så mye overkjøring og utestenging fra dem.Vi har ikke vært så nøye før,og da blir det til at vi ikke bestemmer selv i det hele tatt! Siden du ikke kjenner henne,så vet du jo ikke at hun vet godt hva hun gjør,dette er med overlegg,HUN reagerer mye verre hvis andre endrer på hennes invitasjoner og avgjørelser,så hun "tester" oss hvor langt hun kan gå, i og med at vi har vist litt sårbarhet pga barna. Hun bryr seg ikke om vi har lyst til å komme,eneste som betyr noe er at vi MÅ komme den dagen,av PLIKT fordi vi skal være høflige og takknemlige,fordi det er sønnenes plikt mener dem,uavhengig av dems oppførsel mot oss! Så du synes det er en fristende invitasjon?? Selvfølgelig blir det klar melding tilbake! Og resten av familien respekterer oss,og tvinger oss ikke til noe,så det har ikke noe med dette å gjøre. Vi må være sterke overfor dem,og ikke la dem herse slik m oss og ihvertfall ikke med barna. Håper du ble litt klokere,fikk inntrykk av at du ikke har forstått dette. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå