Gå til innhold

Dagmamma betaling- anyone???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye betaler man for dagmamma- timepris???

takk for hjelpen....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

lurer på det samme selv,men 35-40 kr timen er vanlig tror jeg:) skal ha dagmamma fra høsten så jeg vil ikke underbetale henne så jeg håpe å finne utav satser jeg og..

Skrevet

40 kr timen, 7 timer dag, 5 dager i uken, 4 uker.... Det er jo 5600 kr i mnd det..... WHAT????

Skrevet

Hun vi har tar 4200 for fullplass, 210 pr dag sånn ca. Da kjøper vi bleier og har med den maten ungen skal ha. Vi kan da ha ungen der fra halv åtte til halv fem.

Skrevet

hun jeg kanskje skal bruke tar 6000kr i mnd. MEN inkl. mat og bleier osv. så synes det er ok siden hun betaler skatt osv.

Skrevet

De passer jo ofte mer enn et barn, så da blir det jo ikke så ille med 40 kr timen:)

Skrevet

5600 i mnd minus kontantstøtten er 2300 omtrent, akkurat det samme som man betaler for en full bhg plass. Så det er ikke så dyrt som det høres ut som.

Skrevet

Jeg synes det er dyrt, barnet får jo langt fra den samme stimulansen som de får i en barnehage med pedagogisk personale og mange andre barn å leke med? Men hvis det er skatt involvert er det kanskje litt annerledes.

Skrevet

men en baby/et lite barn trenger ikke samme stimuli og pedagogisk opplegg som et barn på feks 2-3 år..

Jeg tok 210 kr pr dag når jeg var dagmamma selv. Hvis jeg ikek får jobb til januar, regner jeg med at jeg skal ta 35 kr pr time, foreldre holder bleier, jeg holder brødmat og frukt..

Skrevet

smtimuli? hvor mye skal et lite barn på 10mnd-1 år lære da?! herregud...sorry men det viktigste er jo at de blir kosa med, får mat og at noen er glade i de!

Skrevet

Barn trenger faktisk stimuli nesten helt fra fødselen av. Det er bare forskjell på det.. F.eks det å være rundt andre større barn, gir barnet lyst til å klare mer selv, som å lære å gå, spise selv osv. Selv om barn som er hjemme med mamman sin lærer alt sånt like fort som barn i barnehage. Jeg mener ikke at det ene er bedre enn det andre, vil bare si at små barn absolutt trenger stimuli også..

Skrevet

eller *stimuli* hvis du vil

Skrevet

ja men den type stimuli får han/hun jo også hos dagmamma som har flere barn, ikke bare i barnehagen?!

Er enig i at de trenger en form for stimuli altså, men anonym litt lenger opp fikk meg til å tro at små babiser på 10mnd. skulle LÆRE ting! En helt annen ting å gi de stimuli til å ta på ting, lage lyder, prøve å sitte osv.!

Skrevet

jeg skal betale 6000 i mnd..trekk fra kontant støtten da så er det ikke så mye nei.det blir nesten som barnehage plass i betaling det.å jeg betaler med glede for at jenta mi skal ha ein trygg god plass å ver....uten tvil!

Skrevet

Jeg syns det er veldig fint med dagmamma jeg, vi takket nei til barnehageplass i håp om å få noe nærmere, evt fortsette hos dagmamma. Hun er 11 mnd og blir nå litt begrenset hva hun får til i forhold til de andre ungene, men virker som hun trives. Hun vi har tar aldri mer enn tre barn og noen timer hver dag er de ute å treffer andre dagmammaer, så er det "hjem" å sove og leke litt når duppen er vel overstått. Syns det virker kjempe fint nå som hun er så lita, blir fort mye bråk og styr i barnehagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...