Gå til innhold

Strekkmerker!!! Fjernes???


Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan strekkmerker fjernes med laser? har noen erfaring med det eller hørt om det?

kommer ikke til å vise meg i bikini mer i mitt liv om de ikke går ann å fjernes:-s dette er virkelig et sårt tema for meg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh, jeg skjønner deg så vanvittig godt..! jeg er gravid med førstemann nå, men selv før jeg ble gravid så det ut som at jeg hadde satt minst to stk til verden allerede. Jeg har strekkmerker over hele korsryggen, på magen, brystene, hoftene og knærne. Og jeg har seriøst vurdert å forsøke og få operert de bort. Det jeg har funnet om temaet på internett er noe som ligner en kjemisk peeling. Man etser altså bort de øverste hudlagene... Man skal visst få skrubbsåraktige sår av dette her, men de skal gro raskt. Hvor effektiv behandlingen er avhenger av hvor dype strekkmerker man har. Ellers kan man alltids behandle strekkmerkene som arr og få en type operasjon som gjør de mindre. Jeg har tenkt at det er vel bedre med et par arr enn haugevis av strekkmerker rundt på hele kroppen...

Så får man høre, av gud og en hver mann, at strekkmerkene vil mer eller mindre forsvinne etter hvert. Eh..? Jeg er ikke enig i det! Jeg har store, lyse striper som er godt synelige, både på magen og i korsryggen. De kommer aldri til å bli lysere og de kommer aldri til å bli mindre! Jeg har hatt de siden jeg for alvor begynte å vokse (som barn). Nå har jeg så smått begynt å akseptere at disse fæle stripene er en del av meg og at jeg alltid kommer til å ha dem, men det har tatt j****g lang tid! Har aldri følt meg vel i bikini og viser sjeldent frem rygg/mage hvis jeg ikke på død og liv må. Men da jeg ble sammen med han jeg bor sammen med nå, endret dette seg litt. Jeg kjøpte min første bikini etter at jeg ble sammen med han og han får meg rett og slett til å glemme at jeg har noe som heter strekkmerker =)

Men jeg skal love deg at jeg forstår deg mer enn hva godt er...

Skrevet

takk for du delte din opplevelse. ja det er fryktelig... jeg var selv bare 60 kg da jeg ble gravid, velltrent og var veldig fornøyd med meg selv og puppene mine. Ettervært som tiden gikk i sv.skapet kom kg trillende på løpende bånd og jeg la på meg 30 kg selv om jeg ikke spiste noe usundt. Eneste var at det ble slutt på treningen pga BL. Da jeg ble gravid igjen etter bare 4 mnd hadde jeg enda 13 kg å bli kvitt. Nå har jeg bare lagt på meg 13 kg er i uke 34 men har bare 2 kg til jeg er oppe i den vekte jeg hadde da jeg fødte nr 1.

Til tross for alle disse ekstra kg fikk jeg strekkmerker i tillegg og det gjorde jo ikke ting bedre... Min kjære sier jeg er vakker og han elsker meg osvosvosv...men er tungt å ikke føle seg vell og ikke ville vise seg for sin egen mann...

håper jeg finner en åte å få de bort...

Skrevet

Ja, strekkmerker kan fjernes med laser. Min mamma gjorde dette for ikke så mange år siden, men hun ble ikke seende ut.

 

Jeg fikk mitt første barn for 3 år siden og så ut som et atlas på magen. Tenkte at etter mitt andre barn skal jegkoste på meg en slik opperasjon, men etter at jeg fikk se min mamma har jeg endret meg.

 

Mine ble svakere med årene og det kommer de sikkert til å gjøre denne gangen også.

 

Blir ikke bikini det første året, men etterhvert blir det det igjen.

 

Lykke til.

 

Tror det var inne på Fornebuklinikkken i Oslo hun gjorde det.

Skrevet

Strekkmerker kan dessverre aldri fjernes helt, bortsett hvis man har så mye overflødig hud at hele hudpartiene kan fjernes kirurgisk.,... Men det finnes en rekke kremer og behandlingsmåter ( laser som nevnt) som lysner strekkmerkene.. Men de tar aldri bort "gropene" i huden...

Skrevet

Kjemisk peeling fungerer. Det beste er på "ferske" strekkmerker. Ikke vent så altfor lenge etter graviditeten for å fjerne dem da:)

Skrevet

Jeg har også fått en del strekkmerker, selv om jeg bare har lagt på meg rundt 12 kg (er i uke 38 nå). Hadde ingen strekkmerker før uke 35, men så kom de til gjengeld fort da:-( Føles skikkelig som et nederlag - jeg hadde begynt å håpe på at jeg slapp unna. Nå har jeg også fått et par merker over navlen, så føler meg enda mer nedtrykt.

 

Håper de "forsvinner" noe etter fødselen.

 

Skrevet

Jeg skal operere strekkmerker på magen kirurgisk. Ifølge kirurgen må strekkmerket være et par cm bredt. Han tar da et snitt midt på strekkmerket og trekker det sammen. Da får man selvfølgelig et kirurgisk arr, men det er mye penere enn det store rosimstrekkmerket jeg har etter tre barn:) Har undersøkt laserbehandling: det fikk jeg beskjed om at ikke vil ha så veldig effekt. Kremer som skal virke tror jeg ikke på, siden strekkmerkene dannes i de underste hudlagene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...