Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #1 Skrevet 11. april 2008 Har snakket med NAV og skjønner virkelig ikke tankegangen dems... Har pløyet alt som står om stønaden på hjemmesidene dems, slik at jeg skulle slippe å være helt blank på forhånd. Sist jeg var gravid, leverte jeg søknaden i 24. uke og fikk den utbetalt når jeg var fulltgått 26 uker. Veldig greit! Nå forlanger de at bekreftelsen fra jordmor er stemplet etter fullgåtte 26 uker, og deretter kan det være 4 uker behandlingstid...Dvs at stønaden kan komme når jeg er i 31. eller 32. uke. Ettersom legen vurderer meg til ks fom uke 32 føler jeg meg litt utrygg!!! Trenger jo pengene for å handle til babyen
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #3 Skrevet 11. april 2008 Det hørtes jo kjipt ut, men de pengene er beregnet for at du har tapt arbeidsinntekt 3 uker før og 6 uker etter fødsel.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #4 Skrevet 11. april 2008 HI: Du har rett på å få engangsstønad utbetalt i inntil 3 mnd før termin satt av lege, så det skulle vel være nok bekreftelse:) Og til anonym 13.49: Det er ikke det samme som permisjonslønn, så det er ikke for å dekke tapt arbeidsfortjeneste 3 uker før og 6 uker etter fødselen.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #5 Skrevet 11. april 2008 Er nok noen som ikke vet hva engangsstønad er ja... La ikke ut innlegget her for å få kvalme kommentarer, men for å høre hva som er normalt andre steder i landet. HI
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #6 Skrevet 11. april 2008 Jeg søkte ikke før etter uke 26 jeg da. Det ble rot med kontoret som utbetaler engangsstønadden og jeg fikk dobbelt opp med penger. Jeg ringte selvfølgelig å sa i fra og det har tatt dem ytterligere en mnd å sende meg giro så jeg kunne betale tilbake det jeg fikk formye. Fikk forøvrig utbetalt 33,584 kr (som jeg fikk beholde). Skal jo få det fra å med uke 26 og jeg vet ikke hvor lenge etter termin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå