Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #1 Skrevet 11. april 2008 Jeg har inntrykk av at det er vi som småbarnsforeldre som blir beskyldt for ikke være runde og rause nok,og det er jeg så lei av. Jeg får følelsen av at det er vi foreldre som hele tiden "Skylder" resten av familien å være rundere og rausere. I familien vår er det litt lite engasjement og vært mye skuffelser og sårende hendelser fra våre nærmeste som gjør at vi naturlig nok trekker oss litt tilbake og luller oss inn i vår egen trygge verden. Nesten hver gang vi er sammen med familie så er det alltid noe. Men vi gir ikke opp,neida vi har sagt ifra gang på gang,i håp om å bedre familierelasjoner. Problemet er det at vi får høre at det er oss det er noe feil med,vi må være rundere og rausere hele tiden uansett hva det måtte være,dette må da virkelig være en hersketeknikk?? Jeg og mannen min er veldig like,vi ønsker at tvillingjentene våre skal være Midtpunktet og at familien kan gi litt av seg selv. Både jeg og mannen har begge storesøsken,og blir sett på som minste av de voksne.Dette preger enhver konflikt som oppstår. Vi var faktisk veldig imøtekommende før og klar for det meste,men vi var altfor naive..Det som skjer når vi er imøtekommende og kjempehyggelige er at da blir den tilliten utnyttet og dem mister totalt respekten for oss,og vi blir helt overkjørt og utrygge. Slik skal vi ikke ha det! Dette gjelder spesielt svigerfamilien,men også min søster og farmor. Men altså,uansett hvordan andre behandler oss,så er det vår feil,er det vi får høre... Vi mener at det skal være normale omstendigheter,at vi tar avgjørelsene når det gjelder oss 4. Flere som har det slik? La meg legge til at vi har superego farfar og partner,og superego farmor m partner som alltid skal ha ting som passer henne best i enhver sammenheng.Hun takler ikke at vi tenker barnas behov,fremfor henne!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå