Miniogmy Skrevet 11. april 2008 #1 Skrevet 11. april 2008 ser mange jenter her inne tror de har aborter og mye mer.. blir litt stresset av det, og bekymret for jentene, jeg mener, det er ikke bra å gå å bekymre seg gjennom hele svangerskapet.. snakker nå om de som leser symptomer på ma, sa og so on.. generelt bør man passe seg for å lese symptomer på ting, man kan engste seg syk.. det er ikke behagelig å være gravid, med murringer, stikkninger, vondt i pupper og rygg.. er jeg helt på jordet nå? er ikke ute etter å krangle, vil bare høre..
Gjest Skrevet 11. april 2008 #2 Skrevet 11. april 2008 Jeg er enig med deg forstår at man bekymrer seg, men jeg prøver å la være, for i forhold til slike ting kan man ikke påvirke det uansett, så prøver å ta rolig og bare slappe av og glede meg med tanken på at murringene og puppene og ryggen forhåpentligvis blir snillere i 2.tri, og lar vær å tenke på hvordan det kommer til å bli i 3. tri
Miniogmy Skrevet 11. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. april 2008 ble nesten mer skremt av å lese forum jeg, for jeg så så mange symptomer, og ting og mat man ikke måtte se på omtrent.. hehe!
opsi fødeklar Skrevet 11. april 2008 #4 Skrevet 11. april 2008 Jeg forstår deres synspunkt, men for oss som har hatt en og fler sa- ma, så er dette her en tøff tid. Og da er det godt å støtte seg på hverandre. Det er en realitet at mange svangerskap ender i ufrivillig abort, og da er det godt å ha andre til å støtte seg ved bekymringer. Jeg har selv hatt MA to ganger og SA en. Og gleder meg til ul og for å se at alt er i orden. Det er ikke lett å gå bekymringsløs gjennom denne tia.
Miniogmy Skrevet 11. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 11. april 2008 jeg snakker ikke om dere som står i fare for å få ma eler sa, men om de som står i fare for hjerteproblemer, nervøst sammenbrudd og innleggelse på hypokondersykehuset? de som tror de kjenner litt her og litt der, nileser forumer, og leser på seg både det ene og det andre!
opsi fødeklar Skrevet 11. april 2008 #6 Skrevet 11. april 2008 Alle står i fare for tidlig abort. det er bare sånn det er. Og det kan virke hysterisk på andre, men på oss er det svært reelt, og det er godt å få lufta problemene og få kanskje litt positiv tilbake melding.
Cillepille Skrevet 11. april 2008 #7 Skrevet 11. april 2008 1 trimester er jo en tid hvor ting kan gå gæli også, og jeg synes det er fint at man har et sted å lufte sine bekymringer. Er mange førstegangsgravide og jeg skjønner godt at man kan bli litt engstelig av alt som skjer i kroppen;-)
lillegull08<3 Skrevet 11. april 2008 #8 Skrevet 11. april 2008 Jeg er helt enig med deg.... Blir jo deprimert og stressa av alle disse "negative" innleggene.... Og det er ikke for at jeg ikke syns synd på di som har opplevd ma og sa, men det burde vært et eget forum for dem.... Tror alle som skriver om dette, får alle andre rundt seg også til å bli bekymret..... Lykke til alle sammen!!
scoobydo Skrevet 11. april 2008 #9 Skrevet 11. april 2008 er enig... ble mer bekymret etter jeg meldte meg inn hit... Men nå har jeg selv hatt to blødninger og syns det er greit å lese andres erfaringer.. skjønner man er redd for å miste...og spesielt de som har mistet før!... er selv nå mest bekymret for å få røde hunder hehe noe som er utruuulig lite sannsynlig at man får
scoobydo Skrevet 11. april 2008 #10 Skrevet 11. april 2008 er det fresten så mange som mister i SA og MA? man får en liten følelse av det her inne... og det kan jo selvfølgelig gjøre at man blir mer bekymret... kjenner bare 1 som har mistet i MA... alle mine andre venner som har vært gravide har det gått helt fint med... bare lurer... om det finst noe tall på det...
Cillepille Skrevet 11. april 2008 #11 Skrevet 11. april 2008 Er en del inne på "bli gravid" som har mista bl.a meg selv i ma.
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 11. april 2008 #12 Skrevet 11. april 2008 scoobydo: Ja det finnes et tall på det. 15% spontanaborterer før uke 12, hvis en regner med kjemiske graviditeter i tillegg så er tallet oppe i 30%. Vanligvis så merker en ikke engang at en har en kjemisk graviditet, en vil bare fange det opp hvis en tester før ikm og får en positiv test, men mensen kommer to-tre dager på overtid, kanskje litt kraftigere enn vanlig. Så 15 % er det reelle tallet. Leste nettopp en artikkel om det som gynekologen inne på gullsmokken har skrevet.
Nina-pia me Ditto i magen Skrevet 11. april 2008 #13 Skrevet 11. april 2008 Er litt enig om at det burde være et eget forum for ma, sa og lignede. Jeg ble skremt når jeg så alle innleggene om sa og ma, men klarte til slutt å roe meg ned med at dette skal gå bra. Sjansen for at noe galt skjer er så liten. Det ligger en statistikk på hvor stor sjanse det er på at det skal gå bra inne på tråden om "nyttig info i 1 trimester"-tråden. Den har trøsta meg mye, og er nå det jeg fester min lit til. Orker ikke gå hele denne tiden å bekymre meg. Det skal være en glede og en positiv opplevelse. Jeg har mista før så jeg vet hvor vondt det er og. Men denne gang kommer alt til å gå bra. Skal til førstegangskontroll på tirsdag. Da er jeg snart over i 2 trimester. :D:D:D Lykke til alle sammen! Stoore klemmer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå