minnimoi Skrevet 11. april 2008 #1 Skrevet 11. april 2008 Synes det har blitt mye mindre liv i magen den siste uken, og tok kontakt med jordmora mi for å høre hva hun mente. Hun ba meg ringe føden. Javel, jeg ringte føden. Der fikk jeg et nr. til fødepoliklinikken. Ok, jeg ringte dit. Snakket først med en, som satt meg over til nr to, som satt meg over til nr tre, som satt meg over til legen som er på vakt idag, som IKKE tok tlf. og det bare brøt !! Er det mulig da? Hvem ringer jeg nå liksom?? Jeg kjenner liv i magen med jevne mellomrom, men det har blitt betydelig mindre i det siste.... Er i uke 32. Noen som kan beskrive for meg hvordan livet i magen kjennes ut nå om dagen....vær så snill !!
maria isabell Skrevet 11. april 2008 #2 Skrevet 11. april 2008 etter uke 30 blir sparkene annderledes,fordi det er liten plass...trur du skal telle 10 spark i timen eller noe,spør jordmora di...
isprinsessan Skrevet 11. april 2008 #3 Skrevet 11. april 2008 hei, skjønner godt at du er frustrert. Om du er veldig bekymret hadde jeg bare ringt den samme regla om igjen til jeg fikk svar, eller legevakta. Eller resepsjonen på sykehuset om du husker navnet på den legen. Når det er sagt så tror jeg det er ganske normalt å kjenne mindre liv de siste ukene. Jeg har alltid hatt godt med liv helt fram til ca uke 32-33. Merker veldig godt at babyen sover til nesten faste tider osv. Det er jo mye mindre plass der nå også. Og ps: dette er mitt andre svangerskap som er sånn. Har hørt det fra mange andre her også. Men du skal absolutt høre på din egen magefølelse. Om det ikke føles bra/rett MÅ du ringe noen for hjelp. Lykke til, ikke noe gøy å gå å være bekymret.
vår baby Skrevet 11. april 2008 #4 Skrevet 11. april 2008 Jeg er nå i uke 39 så vi kan jo ikke sammenlignes da det er mye mindre plass her. Jeg husker at igjennom graviditeten har det vært perioder hvor det har vært mye roligere i magen. Da blir jeg selvfølgelig kjempe redd, men så tar det seg plutselig opp igjen. Synes du skal prøve å ringe legen din og spør om det finnes en akutt time ledig. Det er det alltid hos min. Eller så kunne jo JM godt ha lyttet til fosterlyden for deg. Prøv uansett igjen på sykehuset. Det burde bli tatt seriøst når mor er nervøs. Det er forhåpentligvis ingen ting galt, men Ikke undervurder deg selv. Masse lykke til
Bdur Skrevet 11. april 2008 #5 Skrevet 11. april 2008 Hei!! Jeg opplevde det å kjenne lite som ikke noe liv i uke 27,ble litt redd når det hadde gått noen dager. Ringte føden og ble tatt til undersøkelse,alt sto bra til med ungen og han våknet til livet som bare det :) Jeg ble rolig igjen. Opplevde samme for en uke siden og da var jeg i uke 32. Kjennte litt liv,men ikke så mye. Begynnte selvfølgelig og tenke det verste og bekymre meg litt,men bestemmte meg for å ta det med ro og se,det gikk jo bra sist. Nå er det uke 33 og tror ikke jeg har kjennt så mye liv før :) full fart hele tiden og kraftige spark :) Dette varierer litt,noen dager stille og andre ikke. Men du må bare stå på og ringe føden igjen,jeg ble i hvertfall mye roligere etter å ha vært der. Lykke til!!
Caramell, 3-barns mamma! Skrevet 11. april 2008 #6 Skrevet 11. april 2008 Bare ring føden og si at du føler du trenger en CTG kontroll... Det er jo der de gjør det. Si at du har holdt på å ringe dit og dit, at du er lei og gjerne vil få det gjort, siden du er bekymret! Det er din rett! Og en ufattelig liten anstrengelse for dem.. Det er bare jobben deres.. Min mor som er jm sier at det er veien og gå... Lykke til!
jøan Skrevet 11. april 2008 #7 Skrevet 11. april 2008 Heihei. Har morkaken foran så har kjent lite liv i forhold til de som har den bak. Jeg har vært på ullevål flere ganger for å sjekke at alt står bra til. Veldig slitsomt å gå rundt å være redd. Men har i det siste bestemt meg for å ikke være så panisk, hehe. Når jeg kjenner lite liv, legger jeg meg bare ned i sengen eller noe og reiser meg ikke før jeg kjenner liv. Isbiter hjelper, saft, sjokolade el noe i den duren. Det er vanlig at de beveger seg mindre mot slutten også. Kjente lite i uke 31-33. Men ring føden om du er bekymret. Tro meg når jeg sier at det finnes flere "hysteriske" mødre der ute, hehe.
sueno Skrevet 12. april 2008 #8 Skrevet 12. april 2008 uff stakkars deg forstår du er bekymret, men tror du kan slappe helt av for når jeg var rundt den tiden(nå er jeg 34+5) hadde jeg dager der jeg nesten ikke kjendte liv i det hele tatt da var jeg veldig bekymret men det tok seg opp igjen nå kjenner jeg masse liv:) så det går helt sikkert bra:) tvi tvi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå