Gjest Skrevet 11. april 2008 #1 Skrevet 11. april 2008 Jr skal ta blodprøver i dag, og vi har fått embla-krem som jeg skal ha på et par timer før. Tenkte jeg skulle ta det på før han la seg slik at han kunne ligge med dem, men det ville han så klart ikke... Skjønnte med en gang at det ikke var vist, for han kom jo bare til å ta det av med en gang likevel. Så nå har jeg tenkt å snike meg inn å ha det på etter at han har sovnet. Noen andre som har gode råd? Hva kan jeg gjøre dersom han bare tar det av igjen?
dritgrei hei hei! Skrevet 11. april 2008 #2 Skrevet 11. april 2008 fikk du med sånn plastikkplaster å ha over kremen??? hvis ikke kan du jo ta litt sånn, "gladplast" å legge over og teipe på plass... da blir det der en stund i alle fall... snike snike seg inn på sovende gutt :-) Lykke til!
Gjest Skrevet 11. april 2008 #3 Skrevet 11. april 2008 Ja det er et plaster med krem på, så den er grei. Ja må nok snike meg inn ja Men min flaks så våkner han da.... æsj, dette blir ikke gøy...kvir meg til han skal ta blodprøve, for han kommer til å gråte uansett om han har embla krem eller ikke
Prins-06 +en i vente nov-10 Skrevet 11. april 2008 #4 Skrevet 11. april 2008 Frist med en premie hvis han er flink til å ha det på Jobber på barneavelnig og det funker hver gang på barna som ikke vil...... Skulle han ta det av, så tar du de på igjen.....Har han hatt de på i en time, så gir de effekt i 3-4 timer:) Lykke til
Prins-06 +en i vente nov-10 Skrevet 11. april 2008 #5 Skrevet 11. april 2008 Jeg pleiuer å se at det er tøffe klistremerker.....Er faktisk ingen av barna jeg har hatt ansvar for som har tatt de at etter at de på..De merker at de ikke kjenner noe spesielt så da er det greit
Prins-06 +en i vente nov-10 Skrevet 11. april 2008 #6 Skrevet 11. april 2008 Litt skrivefeil men...haha Jeg pleier å si
Gjest Skrevet 11. april 2008 #7 Skrevet 11. april 2008 Såpass ja, men da skal det vel gå bra visst jeg får det på når han sover. Han er bare 23 mnd, så det er litt vanskelig å friste med premie. Han skjønner ikke at han på ha på plasteret før han skal få den. Etterpå og snart er begrep han ikke fatter selv om han er veldig flink å prate. Men det er et godt tips på større barn
Prins-06 +en i vente nov-10 Skrevet 11. april 2008 #9 Skrevet 11. april 2008 Han er 23 mnder ja, da stiller det seg litt annerledes.... Da lister du deg inn og tar de på.....Skulle han våkne så gjør deg ferdig... Dette går bra Lykke til med blodprøvetaking idag
MammaTilTre*augustbaby* Skrevet 11. april 2008 #10 Skrevet 11. april 2008 Lukas var ca 18 mnd da han måtte bruke det og da tok vi det på og hadde en body og genser utenpå slik at an ikke klarte å få opp armen og dra plasteret.... Husk og ta på begge armene vist du fikk to plaster..vi tok kun på en og der hadde de problemer med å finne blodårene...måtte stikke flere ganger....
Gjest Skrevet 11. april 2008 #11 Skrevet 11. april 2008 Øy, den heter EMLA, ikke EmBla... Mvh mammaen til EmBla...
Gjest Skrevet 11. april 2008 #12 Skrevet 11. april 2008 Takk for gode råd og lykkeønskninger Tenkte på det i ettertid at det var dumt vi ikke fikk to plaster, men får håpe de får det til. Vet at de på laboratoriet her kvir seg for å stikke på barn også, så jeg ser for meg at vi blir henvist til sykehuset faktisk. Men det kan jo hende det går bra! Må tenke positivt nå jeg
Gjest Skrevet 11. april 2008 #13 Skrevet 11. april 2008 OK, da er det festet Han drog til seg armen akkurat når jeg skulle feste det, så det ble litt krøllete, men det er jo bedre enn ingenting?
Prins-06 +en i vente nov-10 Skrevet 11. april 2008 #14 Skrevet 11. april 2008 ja det blir supert:) Også gnir du lett på plasteret så kremen smøres godt på huden
Gjest Skrevet 11. april 2008 #15 Skrevet 11. april 2008 Hehe, ja men tenk så skjønnte dere hva jeg mente likevel!
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 11. april 2008 #16 Skrevet 11. april 2008 hahah, dette minner meg om når vi skulle ta cpr prøve av lille når hun var rundt den alderen. Hun grein inne i det hele tatt når hun tok blodprøven, men da legen kom med plaster til fingren så fikk hun helt noia og ville slettes ikke ha plaster på!!! hylgrein i 5 minutter fordi legen satt plaster på fingertuppen! fnis. unger i den alderen er litt sære. Håper du får på kremen, og om du tror han griner uansett så kan det jo hende at du ikke trenger krem. Det gjør tross alt ikke så vondt å ta blodprøve. Om en ikke skal ta mye da.
Gjest Skrevet 11. april 2008 #17 Skrevet 11. april 2008 Hehe, ja de er litt pussige. Det er jo fordi de ikke skjønner hva som skjer, så jeg tror han kommer til å gråte fordi han er redd og ikke fordi det gjør vondt. Jeg har pakka bagen med kosebamser, druer og kjeks så jeg satser på at det går bra. Håper bare de finner blodåren og at de slipper å lete så mye. Kremen er på nå, så godt som jeg fikk det til iallefall...
Gjest Skrevet 11. april 2008 #18 Skrevet 11. april 2008 Hehe, dette gikk jo bra! Jr gråt ikke i det hele tatt, han var bare super nysgjerrig på hva de gjorde. Satt helt rolig helt til han skulle veie seg, det ville han ikke! Så fra nå av skal jeg slutte å ta sorgene på forskudd når det gjelder min sønn, han er mye tøffere enn jeg tror!
dritgrei hei hei! Skrevet 11. april 2008 #19 Skrevet 11. april 2008 SÅ flott at det gikk bra.... tar vi ikke alltid sorgene på forskudd når det gjelder ungene??? Jeg vil være med i klubben hvor vi øver på å ikke gjøre det !
Gjest Skrevet 11. april 2008 #20 Skrevet 11. april 2008 Ja jeg er iallefall ekspert på gjøre det! Da søker jeg deg opp neste gang jeg kjenner tvilen komme
dritgrei hei hei! Skrevet 11. april 2008 #21 Skrevet 11. april 2008 Det er fint, så kan vi være på lag!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå