Gå til innhold

Bleiebøtte???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dette genialt eller helt unødvendig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

genialt;) slipper kjempevond lukt. dette skal i hvertfall jeg ha:)

Skrevet

Dette har jg hørt fra andre at er helt supert.. slipper lukt å slipper å løpe ut i søpla me en og en bleie.. går jo ikke ann å kaste dritt bleier i søpla f eks på badet el kjk,for det stinker jo OVERALT, hehe

har forresten kjøpt en selv,kosta 198 på barn og utstyr, før 499.

så der slo jg til..;)

Skrevet

DET ER ABSOLUTT NØDVENDIG!! lukter dritt overalt hvis ikke...

Skrevet

det er gratis hos reflex sine butikker, hvis du går inn på www.reflex.no og klikker på bleiebøtta så står det hvordan du gjør det der om du vil ha gratis bøtte. jeg har ikke gjort det enda, for jeg trur du må være 28 uker på vei, så jeg skal inn der om 4 uker :-)

Skrevet

Jeg syns det var kjempegenialt i begynnelsen. Da blir det mange bleier om dagen, hadde blitt travelt å gå ut med dem etterhvert. Jeg fikk om vinteren sist, så jeg var i hvert fall kjempefornøyd med å slippe å gå ut hele tiden. Ellers så er det ikke like praktisk når barnet blir større (1år og sånn), da begynner bleiene å bli litt store og det er heller ikke så mange hver dag. Vi tok til slutt ut bleiebøtte funksjonen og bruker den som vanlig søppelbøtte.

Skrevet

Jeg har hørt flere som sier at dette er unødvendig, selv har jeg ingen erfaring enda. Mannen min sier at han og eksen hadde det da sønnen deres ble født, men at de kuttet den ut ganske fort. Så vi får se hva vi gjør nå. Satser vel kanskje på en sånn gratis fra reflex (alt som er gratis er bra...), da har vi i alle fall ikke kasta bort masse penger på den.

Jeg ser også for meg at bleier lukter mye, men vi har jo åpen bioavfalldunk på kjøkkenet, den lukter ikke noe med mindre den er litt overfylt. Frister lite å ha en åpen bleiedunk, men kanskje det blir det samme der? Mindre lukt om du har den åpen og tilfører luft altså? Bioavfallet lukter jo død og pine om du lukker dunken...

Skrevet

Jeg har en gutt på 17 månder og har hatt bleiebøtte fra dag en av og kunne ikke tenkt meg å vært den foruten. Ikke noe lukt fra den. Synes ikke det er noe kjekt jeg å komme på besøk til folk og en kjenner at det stinker bleier der. Badet vårt er helt luktfritt for bleier,noe jeg i alle fall setter pris på.

Hvis vi ikke hadde hatt den,måtte vi jo ha gått ut med bleiene hver gang vi byttet på gutten,noe som jo er veldig tungvint.

Du må jo selv finne ut hva du synes du trenger og ei,men jeg kunne ikke ha vært det foruten.

Skrevet

unødvendig.... jeg løper ut med de jeg. hadde ikke sist heller, og savnet det igrunn aldri:)

Skrevet

hadde en til førstemann, men synes det ble mer prakk enn nytte. Hadde en rull med brødposer, som jeg putta bleiene i og knøt sammen etterhvert. Kasta de i søpla, den tømmes jo hver dag alikevel. Holdt i massevis. Lukta ble jo innestengt da også:)

Skrevet

I begynnelsen syntes jeg den var flott, men da jenta begynte med fast føde etter seks måneder så ble det likevel en forferdelig lukt. Hver gang jeg åpnet bleiebøtta så stinket det innestengt dritt. Det kan ha med to ting å gjøre: 1) bøtta sto rett på baderomsgulv med varmekabler. Da fikk det gjæret seg godt, tenker jeg... 2) Flere av de som passet jenta vår ikke så ut til å fatte hvordan bleiebøtta fungerte, så de bare løftet av hele lokket og dytta bleia nedi – UTENFOR posen. Ikke rart det stinket egentlig...

Forsøkte flere ganger å spyle, vaske og lufte bøtta, men stanket satt dessverre litt for godt i...ville brekke meg hver gang jeg åpnet den og i alle fall når den skulle tømmes. Stanken var ti ganger verre enn når vi byttet bleie på jenta.

Så den bøtta ligger nå i uteboden og der blir den nok værende. Vi har nå en vanlig, liten bøtte som vi tømmer ofte. Det fungerer mye bedre for oss. Men det er altså min erfaring.

Skrevet

Hei saraSjokkahara. Tror nok det må ha med å gjøre at de som passet barnet ikke viste hvordan den fungerte,for jeg har som sagt en gutt på 17 mnd og bleiebøtta står rett på varmekabler her også,og det finnes ikke lukt fra den,men jeg passer jo altid på å snu rundt,slik at bleie blir pakket inn.

Skrevet

mamma tiL 1stor,1Liten+1spire: Ja, jeg tror jo egentlig også det. Derfor skriver jeg om det her inne så andre kan lære av den feilen. Ikke alle som skjønner seg på den bleiebøtta... Slik som det er nå så stinker bleiebøtta så mye ennå, at jeg kan ikke se for meg at vi noensinne tar den inn i huset igjen. Men vi har nå heldigvis funnet en annen måte som også fungerer.

Skrevet

Ja,det finnes jo andre muilgheter,men jeg priser meg lykkelig for bleiebøtta jeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...