Gå til innhold

Allergisk mot penicillin...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har barn som er det? Hvordan arter det seg? Frøkna har fått utslett på hele kroppen etter to ganske tette penicillin kurer og vi lurer på om det er fordi hun reagerer på det. Kan ikke skjønne hva annet det kan være og legen finner heller ikke ut av det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var allergisk mot penicillin som barn...Fikk utslett.....

Kan dere ikke prøve med en antibiotika kur da? Får hun ikke utslett av det så er jo saken klar:)

Lykke til, og god bedring til pia di:)

Skrevet

Hun er ferdig med kurene nå. Legen sa at dersom det var pga pencillinen så kunne det ta 4-6 uker før det ble borte. Husker du hvor lenge du hadde det etter kurer?

Skrevet

jeg fikk utslett pga penicillin da jeg var 14. Husker det godt, for jeg hadde halsbetennelse (igjen) og ble så vanvittig dårlig. Men det utslettet forsvant fort da jeg fikk annen type antibiotika i stedet. varte vel en ukes tid.

Skrevet

Det husker jeg desverre ikke, var veldig liten..Er mamma som har fortalt det. Derfor gikk jeg alltid på antibiotika om jeg var syk senere.....Få legen til å prøve antibiotika om hun skulle trenge medisin senere en gang.....

Skrevet

eh.. penicillin er jo antibiotika da.. men det finnes heldigvis andre typer også.

Jeg mener at jeg selv var(er) allergisk mot penicillin. Husker ikke hvordan det artet seg da jeg var liten, men som voksen så blir jeg kvalm og får mer vondt enn jeg hadde i utgangspunktet. Så de siste årene har jeg alltid bedt om antibiotika av annen sort enn penicillin. Skal sjekke nå om jeg faktisk er allergisk eller ikke, kan tenkes det er andre virkestoffer som jeg egentlig er allergisk mot.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...