aragon Skrevet 11. april 2008 #1 Skrevet 11. april 2008 Hvordan er reglene for hva man kan ha med seg av mat og stellesaker til baby gjennom sikkerhetskontrollen? Skal snart ut å fly med baby på 5,5mnd. Han spiser mme og grøt. Noen gode råd ellers? Hva er lurt å ha med av saker og ting til syden? Noen med erfaring?
Snupi27 Skrevet 11. april 2008 #2 Skrevet 11. april 2008 er det ikke bare flytende som skal legges i poser som er gjennomsiktig og kan lukkes og åpnes? det har hvertfall jeg hørt.. jeg hadde ringt flyplassen om jeg var deg og hørt for å være sikker på reglene =)
Little Dreamer Skrevet 11. april 2008 #3 Skrevet 11. april 2008 Vi fikk ha med grøtpulver,vann,stellekrem ja alt vi trengte..Men regn litt ekstra tid for de vil gjerne gå gjennom bagen når det er med så me rart:)
Barbafin Skrevet 11. april 2008 #4 Skrevet 11. april 2008 Jeg fløy innenlands i påsken med småen og ble informert om følgende; Flytende barnemat er unntatt reglene, men man skal vise dem fram i sikkerhetskontrollen (ikke alltid like strengt). Alt annet flytende (f.eks. sinksalve, nesespray, vann etc.) skal være i 100ml beholdere og i 1l plaspose, som vanlige regler. Husk å ha neglesaks o.l. i kofferten! Det glemte jeg... Jeg brukte saltvannsspray i nesen hans før boarding sånn i tilfelle. En gang fikk han litt problemer og da fant han fram puppen selv (5 mnd og sluttet med sånt, trodde jeg!). Ellers suttet han på fingeren min (han tar ikke verken smokk eller fingre til vanlig) og sov som en stein hele veien, hehe. Når det gjelder hva du trenger å ta med til syden så vil jeg tro det kommer an på hvor du skal. De fleste steder kan man nok få tak i både bleier og mat. Ha en fin ferie!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå