Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #1 Skrevet 11. april 2008 Jeg som gruer meg til fødselen..ble ikke bedre av å lese dette:-( http://seher.no/php/art.php?id=519769
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #2 Skrevet 11. april 2008 Det der syns jeg egentlig var litt teit.. Kvinner har da født i alle år. Å har man forferdelig med fødselskrekk så kan man søke om keisersnitt. Men tror nok ikke det er bedre heller. Tror det går ganske opp i opp (når det gjelder smerte, for alt er jo forskjellig fra person til person), foruten at det er større risikoer ved keisersnitt. Nei, det er jo ikke noe behagelig å føde, men skal det være det da? Smertene er over det øyeblikket babyen er ute. Jeg hadde en tøff fødsel, men det tok ikke mange timene etterpå at jeg bestemte meg for at jeg skulle ha flere, å gjerne den natulige veien! Ikke alle vil føde/føde igjen, å det respekterer jeg. Men syns det er så dumt å gå ut å si noe sånt, for alle han jo forskjellige opplevelser. Dumt å skremme gravide sånn. Lykke til, det går nok kjempebra!
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #3 Skrevet 11. april 2008 hehe... Slapp av:) Ho snakkar ikkje for fleirtalet;) Du er jo klar over at det kjem til å gjere vondt, sant? Har du menssmerter? Rier kjennes litt likt ut:) Men veit du; det er ikkje sikkert din fødsel og din opplevelse av det, blir lik noken du har høyrt om:) Du veit jo også at dei fleste får fleire ungar, altså dei velger å gå gjennom det igjen:) Då kan det jo ikkje vere så gale. Eg har 2, og første var hasteKS, men andre var den finaste opplevelsen eg kunne hatt, sjølv MED smerter. Kunne gjerne gjort det igjen:) Men eg er ferdig etter 2 barn, vil ikkje ha fleire. Og det er ikkje pga fødsel:) Fødsel ER naturlig, og der finst mange gode bedøvelsar som f eks epidural og lystgass(det var det eg hadde). Og husk at det er kortvarig å føde:) Alt frå nokre timar til nokre dagar. Åpningsriene varer lengst, og dei er ikkje SÅ gale, så har du overgangsfasen(den var verst, syns eg) som varte i ca 1 time hos meg. Og når pressriene startar, veit du at du snart er i mål:) Med med tok det nesten eit døgn frå vatnet gjekk, til ungen var ute, og det var max 5 timar av dei som var vonde:) Dei første ca 3 timane av desse 5 var som menssmerter, så det var egentlig berre dei aller siste eg syns var skikkelig "plagsomme":) Men ikkje verre enn at eg kunne gjort det igjen for å få ein unge:) Det går nok over all forventning, skal du sjå
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #4 Skrevet 11. april 2008 selv om EN har en dårlig opplevelse med fødsel, trenger ikke DU få det..... Ikke vær så innbilsk å tro at du også ska få det
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #5 Skrevet 11. april 2008 Eh..er ikke innbilsk,men har jo i bakhodet at det kan bli en forfærdelig fødsel..Man hører jo nesten kun om de væste ikke om de greie fødselen. Dette er nr 3 og jeg vet hva jeg går til av smerter.Min første fødsel var ganske traumatisk der barnet døde..min andre endte i ks. Så hugg ikke hodet av meg når jeg sier jeg er redd!
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #6 Skrevet 11. april 2008 Hehe, måtte flire litt i all elendet etter å ha lest "hun er endelig friskmeldt igjen etter tre år som sykmeldt etter å ha fått en kulisse i hodet." Men til nynorskanonym over her. Veldig interessert i din historie! Jeg har nemlig også et hastesnitt bak meg og vurderer nå vaginal fødsel. Jeg kan faktisk velge og syns det er utrolig vanskelig. Vil jo helst oppleve en bra vaginal fødsel, men har jo ingen garantier.. Kan du fortelle litt om den naturlige fødselen din?
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #7 Skrevet 11. april 2008 HasteKS'et begynte jo som normal fødsel, men med veldig svake rier(maserier). Det var altfor liten effekt av dei. Og så vart forstervatnet misfarga, og hjerterytmen flaug opp og ned, vart nesten vekke innimellom. Så ungen var så stressa, og derfor vart det snitt med narkose. Det ville eg ikkje gjennom ein gang til, om eg kunne unngå det. For eg hadde så mykje smerter og plager i ettertid. Derfor planla vi litt neste gang:) Eg hadde vannavgang, men uten rier dagen før fødselen. Kom inn på sjukehuset, og det begynte så vidt med samme type maserier som sist. Hadde avtalt at eg skulle få skikkelig epidural tidlig, slik at ved evt KS var eg våken:) Dette gjorde at riene stoppa heilt. Eg fekk sove heile natta, og på formiddagen(etter god frukost) kom gynekologen og sa at no setter vi drypp og får dette i gang:) Det blei litt mykje drypp med ein gang, så dei skrudde litt ned på mengda( hehe.. fekk ikkje tid til å puste...) deretter gjekk alt fint og normalt:) Eg visste det var ei jente, og jenter er jo litt mindre enn gutar, vanlegvis. Eg trengte ikkje spesielt mykje hjelp, og eg revna ikkje, anna enn "pyntesting" å sy etterpå. Frå eg fekk drypp, til ungen var ute, gjekk det ca 5 timar. Pressrier i ca 1/2 time:) Jordmor sa at det var ein enkel og flott fødsel til å vere 1. vaginale:) Hadde som sagt epidural og i tillegg lystgass. det var nok:) Og formen etterpå var super, kan ikkje huske anna enn at det var deilig og koselig:) Berre spør meir om du vil vite noke spes:)
siw*ern Skrevet 11. april 2008 #8 Skrevet 11. april 2008 ikke knål om fødsel folkens.... fødsel blir det likevel..å abyen må ut.... ja det er jævli vondt, men tenk hvor mye fint du får igjen for det:) gleder meg ikke til fødsel jeg heller, men alle andre klarer seg gjennom det, så hvorfor skulle ikke jeg klare det?
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #9 Skrevet 11. april 2008 Tåpelig,glad ikke jeg er så pysete. Tenk å sitte slik å si,en voksen dame.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #10 Skrevet 11. april 2008 "Ikke knøl om fødsel"??? Selvsagt kan man vel det, spesielt på en NETTSIDE FOR GRAVIDE! Og det er riktig at de fleste kommer seg gjennom deg, men til hvilken pris? Hvis du undersøker litt skjønner du at fødselsskader ikke er uvanlige i det hele tatt, og det er naturlig at man er opptatt av å minske sjansene for dette og ellers prøve å få en best mulig fødselsopplevelse. Idiotinnspill fra begge dere to over her!
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #11 Skrevet 11. april 2008 jeg synes alt dette fokuset med å føde uten smertelindring er med på å skremme gravide. jeg skal føde men jeg skal ha alt jeg kan få av smertelindring
Gjest Skrevet 30. oktober 2009 #13 Skrevet 30. oktober 2009 http://homlepongane.blogspot.com/2009/03/sa-har-jeg-altsa-blitt-tobarnsmamma.html Her har du litt beroligende lesning (tror jeg)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå