Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal jeg slutte å ta folat nå når jeg er 12 uker på vei?

Tar dere andre vitaminer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det sa i allefall legen min til meg. Men du bør ta Omega 3, barnets hjerne utvikles i racerfart i den perioden du er nå...

Jeg skal ta det ut svangerskapet tenker jeg, minst!

Skrevet

jeg slutta med folat når jeg var 12 fullgåtte uker.. tar omega 3 utenom.

Skrevet

Jeg tok folat bare før jeg ble gravid og i 1. trimester - tar nå bare omega 3 og multivitaminer + sanasol :-D

Skrevet

Takk for kjappe svar! Er 11+6 i dag så da tar jeg en dag til. sliter med omega 3. føler jeg gulper på tran smak hele dagen. men får vel prøve igjen...

Skrevet

Jeg fikk beskjed fra legen om at det ikke gjorde noe å ta folat lenger, så jeg tok det til glasset var tomt. For min del viste det seg på UL at jeg var kortere på vei enn antatt, så om jeg hadde sluttet med folat da jeg var 12 uker på vei, hadde jeg egentlig sluttet for tidlig (det jeg trodde var 12 uker var ikke mer enn 10).

Jeg tar omega3 (tranpiller). Det har jeg gjort siden ungdomsskolen, så er ikke spesielt pga graviditeten. Andre ting tar jeg ikke, kunne sikkert tatt vitaminer, men verken lege eller jm har sagt at det er nødvendig, så jeg har egentlig bare ikke tenkt på det.

Skrevet

tok forlat fra jg fikk vite jg var gravid til ca 12-13 uker.

nå går dt på tran, me sitronsmak. naaaaaam...

Skrevet

tran er grusomt syns jeg og.... men prøv kapslene. gulper ikke av de:)

har brukt de sånn passe jevnt... glemmer noen dager, men tror ikke det gjør all verden. i tilegg tar jeg floradix. jern og vitaminer.

Skrevet

om man gulper transmak av kapslene så ta de når du legger deg, det gjør jeg:) ikke noe problem, men tar jeg de på morgenen.. æsj hehe da smaker jeg tran resten av dagen jeg:) nesten hvertfall:)

Skrevet

jordmor sa til meg at det er bare å fortsette med folat ei stund til. Folat var visst vannløselig så det blir ikke opphopning i kroppen av det. Kjenner flere som har valgt å fortsette med folat til langt ut i svangerskapet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...