Mjølkekua Skrevet 11. april 2008 #1 Skrevet 11. april 2008 Hei, Jeg jobber et sted hvor det er mye sosial aktivitet og mange unge mennesker. Tidligere har jeg ikke vært den som har sittet hjemme på fredagskveldene, og jeg har aldri sagt nei takk til et glass på en fest.. men nå er jeg altså gravid 4+5 (jubel), og kan ikke være med på samme måte lenger (og det er for tidlig å si noe). Nå vet jeg at det er planlagt en rekke sosiale aktiviteter som inkluderer alkohol framover, og jeg må tenke ut noen lure unnskyldninger for hvorfor jeg ikke drikker. Er det noen som kan hjelpe meg?
Sunnybeach4gull :) Skrevet 11. april 2008 #2 Skrevet 11. april 2008 Du har fått en kjedelig urinveisinfeksjon å antibiotikaen du går på kan ikke kombineres med alkohol :-) Gratulere så mye forresten!!!! :-))))
Mjølkekua Skrevet 11. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. april 2008 Takk Gratulerer du også! Det må være herlig å ha kommet så langt - da kan du vel fortelle nyheten snart og slippe å bekymre deg for SA! Dagene går såå tregt
♥♥♥ Skrevet 11. april 2008 #4 Skrevet 11. april 2008 En aller annen sykdom som behandles med antibiotika er alltid en mulighet. Dersom det er privat fest er det mulig å ta med en vinflaske som du har fylt med alkoholfri vin eller bytte etiketter på flaskene. Vann på spritflaske... Jeg fyller 30 i år, og stor del av vennegjengen min gjør det samme... Så jeg må bruke noen triks utover . Er 6+6 i dag, jubler for hver dag som går!!!!
Sunnybeach4gull :) Skrevet 11. april 2008 #5 Skrevet 11. april 2008 skal snart på ultralyd for å se om det er liv der inne og etter den skal jeg rope det ut til alle ja! :-)) (visst det går bra da) Jeg forstår deg sååå godt!!! Jeg testet positivt da jeg var 3+3, å bare dagene før ikm ble grusomt lange :-P men etterhvert fikk man nok å styre med da kvalmen kom og nå kan jeg nesten ikke fatte at det er under 2 uker igjen før jeg er i 2.trimester!! helt sykt!!! Kos deg masse :-) og du skal se at dagene kommer til å tusle avsted:-)
Gjest Skrevet 11. april 2008 #6 Skrevet 11. april 2008 Gratulerer så mye Velkommen i klubben! Jeg har sittet og tenkt på det samme de siste dagene...Ei venninne har 25 års dag i dag, og skal feire, og så skal jeg på en annen fest i morgen. Det byr jo på noen utfordringer, spesielt siden det kommer til å være mye av de samme folka...Jeg hadde tenkt å kjøpe en flaske alkoholfri vin i dag, ta av etikettene (legger den kaldt og løsner de med vann) og så kommer jeg ikke til å bli med på byen i kveld, for innen det skjer er jeg så stuptrøtt at jeg kommer til å sovne. Å være på fest er greit, men å dra på byen og se på alle de over-animerte folka det blir for mye pes. Derfor tar jeg med meg flaska hjem igjen og fyller den med eplejuice med litt vann i i morgen.... Går forholdsvis greit antar jeg - litt greit for hun ene vet at jeg er gravid, så hun kan backe meg - litt hel omvending for meg, siden jeg som regel er med på et glass og alltid har røykt en del. Nå består festen av en posjonssnus...jaja.... KOmmer til å gå greit, er aldri en av de som klarer å bli spesielt full, og er ikke første gang jeg er edru, men ingen røyk eller noe... Får tenke på at om noen måneder har man noe mye bedre
Mjølkekua Skrevet 11. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 11. april 2008 Takk Det var et godt forslag hvis man skal på privatfest, ja. Det er dessverre mer av middager med alkohol. Jeg får snakke med kelnerene på forhånd.
Gjest Skrevet 11. april 2008 #8 Skrevet 11. april 2008 Da gjør du som jeg har gjort i sånne sammenhenger; jeg har vært plaget av allergi overfor noe mat som jeg ikke klarer å identifisere, helt merkelige greier, som kicker inn på forskjellige ting hver gang - det gir utslag i noe avsidige magekramper og skikkelig vondt. Dersom jeg har hatt en sånn reaksjon de siste dagene og så drikker så får jeg bare veldig vondt i magen og festen er ødelagt. Dette har jeg så brukt nå i sammenhenger hvor det serveres alkohol - si at du ikke tar sjansen for da må du bare gå og legge deg etter ett glass. Funker det - du får masse spørsmål om hva det kan være, men det aner jeg ikke, slår ut på tomatpure en dag, karri en annen dag osv osv....
Nightelf venter nr. 2 :-) Skrevet 11. april 2008 #9 Skrevet 11. april 2008 Om dere bruker antiobiotika-trikset, så husk at om det er en legespire blant vennene, så vet de nok at dette ikke er helt tilfelle... for saken er at antibiotika kan ofte "i nøden" kombineres med alkohol, men flagyl er en sikker vinner. Den fungerer som en antabus og gjør folk som kombinerer dette preparatet med alkohol kjempedårlige. Så om dere sier dere går på Flagyl, så er det ingen som kan argumentere Ellers er det slik at mange typer antibiotika skilles ut via nyrene og urinen. Alkohol er som kjent sterkt vanndrivende, og det betyr at når man drikker alkohol, så vil medisinen bli skilt fortere ut av kroppen, og virkningen blir dårligere. Men man blir ikke syk av mange typer antibiotika om man kombinerer med alkohol, slik man blir hvis man kombinerer Flagyl og alkohol.
Nightelf venter nr. 2 :-) Skrevet 11. april 2008 #10 Skrevet 11. april 2008 Obs, innlegget mitt så litt rotete ut, så for sikkerhet skyld må jeg bare si: Ikke drikk alkohol hvis dere går på Flagyl!! Da blir man grisedårlig...
Lucky41 Skrevet 11. april 2008 #11 Skrevet 11. april 2008 De ukene jeg har hatt spire i magen så har jeg oppdaget at folk i grunnen ikke er så opptatt av hva alle andre gjør. Når jeg har vært i middager har jeg takket ja til ett glass vin. Hvis vi har skullet skåle for noe har jeg løftet glasset, og latet som jeg drakk. Når vi har gått fra bordet, har glasset mitt fortsatt vært fullt, men innen legger merke til om det har vært sjenket en elle flere ganger i det. Ellers har jeg drukket vann, og har ikke fått ett eneste spørsmål fra noen!
grønnvinge Skrevet 11. april 2008 #12 Skrevet 11. april 2008 Sistnevnte er det beste trikset, helt klart! Kanskje ikke hvis det er veldig få rundt bordet, men iallfall i mingle-situasjoner. Takk ja til vinen, gå rundt med glasset og lat som du drikker, sett det fra deg et tilfeldig sted osv. Ingen som merker noe som helst! ;-) Hvis du derimot takker nei, er ofte årsaken åpenbar til tross for all verdens kreative bortforklaringer. God helg, alle sammen!
Mjølkekua Skrevet 11. april 2008 Forfatter #13 Skrevet 11. april 2008 Takk for gode tips! Og god helg til alle sammen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå