Gå til innhold

oppsigelse og oppigelsestid... noen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har man lov til å si opp jobben når man er i permisjon? Og hvordan blir det da med oppsigelsestiden? Min perm er over i november, men jeg har søkt på skole som starter i august... så hvis det ordner seg med at pappa'n er hjemme fra august til november, og selvfølgelig at jeg kommer inn, vil jeg begynne skole da. Men lurer på hva jeg skal gjøre ang jobben...

Skal ha et møte med sjefen om en liten stund, men vil bare høre her om det er noen som vet likevel...

:o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen..?

Skrevet

Jeg er i permisjon og har sagt opp jobben. Har 3 mnd oppsigelse sånn som jeg hadde hatt hvis jeg var i jobb.

Skrevet

ok, takk for svar:) Men da jobber du 3 mndr etter du er ferdig i permisjonen? Altså, det går ikke utover permisjonen på noen måte?

Skrevet

Jeg sa også opp mens jeg var i permisjon.....Det går ikke utover permisjonen nei..Jeg hadde 3 mnders oppsigelsestid i slutten av permisjonstiden...Begynte rett i ny jobb når permisjonen var feridg :)

Skrevet

Det står vel i annsettelsespapirene dine hvor lang oppsigelsestid du har, regner med 3 mnd, eller 2, eller 1 om du ikke har vært annsatt så lenge.

Skrevet

Å, så da kan jeg begynne rett på skole hvis jeg sier opp nå da :o)

Skrevet

Det er litt forskjellig fra arb.plass til arb.plass faktisk. Så sjekk først! Noen er firkantet og ber deg jobbe de tre månedene etter at permisjonen er over, mens mange gir deg de tre månedene oppsigelsestid mens du er i permisjon, slik at du kan begynne med hva du vil rett etter permisjonen.

Skrevet

Tror de i prinsippet kan si du må jobbe de 3mnd etter permisjonen, men hvis du sier fra så fort som mulig, så har de enten mulighet til å spørre den som er vikar for deg om han/hun vil fortsette eller de har god tid til å søke etter en ny og da vil jeg tro de lar deg slippe. Så spørs det helt sikkert om det er en stor arbeidsplass hvor de har regler nedskrevet de må følge eller om det er en liten arbeidsplass som kan ta sånne ting litt mer på sparket. Jeg var på min arbeidsplass den første som gikk ut i svangerskapspermisjon! og har sagt opp jobben nå i permisjonen og jeg slipper å jobbe i oppsigelsestiden.

Skrevet

Ok. Jeg skal som sagt ha et møte med sjefen om en liten stund, så skal høre med henne om det da. Tror nok det går greit, for de har mange folk som vil og kan ha min stilling. :o)

Skrevet

JObber du kommunalt eller privat?

Skrevet

Privat. Er det forskjellige regler?

Skrevet

Ja det kan være lokale bestemmelser...

Men hør med sjefen din eller sjekk permisjonsreglementet.

Jeg sa opp jobben min i permisjonstiden (ikke barselperm) og måtte ikke jobbe 3 mnd.

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...