Gå til innhold

Er det uvanlig å amme i USA?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har stusset på at både i filmer og serier, men også dokumentarer og reality-show fra "over there" er det kun flasker og ingen pupp. Er det ikke vanlig å amme, eller er det bare så forferdelig tabu å gjøre det at alle later som om de bruker flaske, også ammer de i skjul? Syns det er så rart.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er vanlig å amme i 2-3 mnd og så gi flaske. de har jo ikke så lang permisjon der borte så mange må ut i jobb når babyen bare er 2-3 mnd gammel. Og så klager vi over våres permisjonsordninger...

Skrevet

Jeg tenkte akkurat det samme, men om England, da jeg såg "Hjelp, jeg er tenåringsmor" INGEN ammet joo..

Skrevet

Det er vel oss skandinavere som ammer mest her i vesten, mener jeg å ha fått med meg. I Frankrike ser man sjelden ammende mødre, men har ikke blitt nektet å amme der som noen andre har blitt. Muligens fordi jeg spurte om lov(!) først de stedene jeg måtte ta fra puppen.

Skrevet

Ja vi er kanskje det. Syns det er godt jeg da at vi bor i et land der det blir sett på som naturlig (for de fleste). Er jo litt bakvendt at det som har fått menneskeheten til å overleve fra tidenes morgen er blitt tabu og hæslig.

Skrevet

De siste aarene har det visst blitt mer og mer vanlig aa amme lengre. Legene har vendt helt om der borte og naa anbefaler de amming paa det sterkeste (mens foer kunne legene finne paa aa si at flaske var like bra / bedre fordi det var mindre slitsomt for mor).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...