Gå til innhold

10 måneder , mme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min 10 måneders jente spiser det meste nå, men jeg lurer på hvor mye mme de skal ha i tilegg? Ammer henne bare om morningen nå. Får grøt til frukost, brødskive til lunsj, middag og grøt til kvelden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har begynt å gi litt vanlig melk, biola melk og yougurt. Har sluttet helt med mme. I grøt er det også en del kalsium, så jeg tror det er greit. Tulla vår er snart 11 md.,

Skrevet

Mi er 9,5 mnd og får kun pupp morgen og kveld...men jeg har LITE melk så det tilsvarer nok bare en amming... Spurte HS og hun sa at jeg ikke trengte gi henne mme:) Hun får brødskive til frokost, grøt til formiddag, middagsglass på dagen og grøt til kvelden igjen. Men snart blir det nok slutt på en av ammingene, for det er sååå lite melk nå...

Skrevet

Mini er 9mnd og jeg ammer morgen og kveld + det han har tid til en gang om dagen. Jeg fikk beskjed at det holdt av helsestasjon når jeg var der på kontroll og når jeg begynner å jobbe igjen om litt over 1mnd, så var morgen + kveld greit. Det hun sa i tillegg var at hvis jeg slutter å amme før han er 1år, så bør jeg gi mme i tillegg, ettersom det ikke er anbefalt å gi vanlig melk før det. Mini får også grøt 2ganger om dagen og det var bla derfor det holder med amming/mme 2-3ganger om dagen.

Skrevet

Min jente er også 10 mnd og spiser det meste, amming bare om morningen og kvelden. hun får ellers litt lettmelk, skal jo ikke ha melk før de er 1 år, men jeg kan ikke tenke meg at dette er så farlig. vi vokste jo også opp med vanlig melk og ikke mme. dessuten er jo det ikke så store mengder hun får.

Skrevet

hehe jeg vokste opp med helmelk rett fra bondegården jeg:P Da snakker du MELK:P

Skrevet

Samma hos oss. Ammar bara på morgonen och får gröt till frukost och välling till kvällen. Det håller sa HS. Kan ju ge yoghurt till brödskivan vid lunch sa hon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...