Gå til innhold

antidepressiver og amming?????noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har brukt cipramil i ca 5 år, men sluttet rett før jeg ble gravid. Nå er det 6 mnd siden jeg fødte og har da vært uten cipramil i godt over et år. Kjenner nå at de gamle symptomene begynner å melde seg og jeg lurer på om jeg snart må starte på dem igjen. Vegrer meg veldig for å skulle gjøre det mens jeg ammer. Brukte ikke noen høy dose i den forstand, 10 mg, men er imot å bruke medisiner som kan gå over til barnet. Er det noen med erfaring på dette området som har noen godord til meg???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan bruke antidepressiver når man ammer ja... Legen ville først at jeg skulle begynne på det istedenfor adhd medisiner så jeg kunne fortsette å amme, men det funker ikke. Så det kan man..

Skrevet

Heisann..Brukte selv en periode i livet Cipramil..Forferdelig når angsten får tak..Sluttet ved graviditet og fikk også som deg symtomer igjen når lillegutten min var 6 mnd.. Valgte da å begynne med Cipramil igjen og gi babyen MME..Intet nederlag det..Viktig at babyen har en mamma som fungerer..Har nå klart med veldig bra i mange år. . Har det trygt og stabilt rundt meg..Prøver å styre unna for mye stress..Kjenner nå etter fødselen med påfølgende komplikasjoner at kroppen har fått kjørt seg litt igjen ja..Da er det viktig å lytte til kroppens signaler å prøve å roe ned igjen..Hvis ikke er ikke angsten langt unna..Kan gjerne sende meg PM hvis du vil prate litt;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...