Gå til innhold

Kan noen vise damer hjelpe meg litt her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sluttet på p-pillen 29.mars, fikk mensen dagen etterpå.

Men siden jeg ikke avsluttet brettet med p-piller, men sluttet midt i, kan EL ha kommet før jeg tror da? Eller hva skjer?

Skulle jo egentlig hatt mens nå ca, men framskyndte den pga p-pille stoppen.

Er helt blank når det gjelder dette, hehe!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du slutter å tilføre kroppen kunstig hormoner vil den begynne å forberede seg på å komme i syklus og produsere disse hormonene selv. Dette kan ta litt tid og er forskjellig fra kvinne til kvinne når det skjer. Så tror ikke du kan gå ut i fra at du skal ha vanlig mens nå fordi det er nå du skulle hatt p-pille mens.

Kommer litt an på hvilket merke og hvor lenge du har gått på p-pillene også. Men tror du må beregne mens minst 1 mnd etter p-pille slutt. Og eggløsning en gang midt inne i der.

Jeg hadde gått på p-pillen 1 1/2 år når jeg sluttet, jeg fikk eggløsning 3 uker etter p-pille mens og vanlig mens 5 uker etter, så jeg gikk raskt tilbake i normal syklus.

Bruk de første mnd til å bli kjent med syklusen din, prøv å se etter tegn på eggløsning, Når du får mensen igjen kan du regne deg 14 dager tilbake, da vil du finne omtrent da du hadde eggløsning. Så må du igjen legge merke til om du har eggløsning i neste syklus, og så regne deg tilbake når du får mens igjen, da vil du kunne se mønster i syklusen og etterhvert beregne eggløsningen.

Ved hyppig sex, er muligheten for graviditet mye til stede

Og kanskje er du blant de som lykkes raskt .-)

Lykke til

Skrevet

Tusen takk for svar!

Føler meg helt idiot her... Men nå har vi hatt sex hver dag, så her skal vi ikke gå glipp av noen eventuell eggeløsning hvertfall!:)

Sluttet på p-piller en gang tidligere, og da må jeg ha blitt gravid med en gang, så kanskje er det håp;)

Skrevet

jeg tok 5 p piller av mitt første brett bare å da kom mensen 4 dager forsinka!

tror det er sånn at man utsetter mensen på en måte..kan ta litt tid.men om du har gått lenge på p piller kan d ta enda lengre tid.. men er veldig forskjellig det der altså! håper du finner utav d da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...