Gå til innhold

Bursdagsgave til barna til sambos eks?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min har en datter fra et tidligere forhold. Moren til denne datteren og jeg har et bra forhold. Vi er jo ikke venninner direkte men vi snakkes innimellom. Jeg har arvet mange fine klær til barna mine etter hennes yngste barn (som takk for dett har jeg kjøpt gaver til ungene hennes) og i tillegg utveksler vi julegaver til barna. I tillegg til dette gir hun altså bursdagsgaver til barna mine. Jeg setter stor pris på gavene hun kommer med men jeg klarer ikke å følge opp bursdager. Synes det er så mange bursdager til fadderbar, venner og familie og i tillegg huske på bursdagen til de nye barna til samboe eks synes jeg er vanskelig. Jeg har dårlig samvittighet for dette, bør jeg følge opp og gi ungene hennes gaver siden hun gir gaver til mine? Synes denne kjøpe-karusellen går fort nok rundt ....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner at det blir mye! Men tror jeg enten hadde kjøpt noe lite til dem, men lagt listen lavt når det gjelder pris.

Eller så hadde jeg tatt det opp med henne på en fin måte, sagt at du synes det er hyggelig med bursdagspresanger o.l men at det blir litt for mye med alle det skal kjøpes til, og avtale at ingen av dere kjøper det.

 

Men om det har skjedd flere år at du har fått til dine barn men ikke gitt hennes, kan det være at hun synes det er greit å gjøre det sånn. Da har hun jo hatt anledning til å slutte å gi til dine, men valgt å fortsette.

Skrevet

Egentlig synes jeg dette burde være din samboers oppgave. Det dreier seg jo om halvsøsken til hans barn, men om gaver generelt er din oppgave tror jeg det tryggeste hadde vært å prate med moeren. Etter min mening kommer dette litt ann på datteren til samboeren din bor og hvr gammel hun er. At hun gis fødselsdagsgaver til sine halvsøsken ser jeg på som natulig.

 

Det beste er vel å snakke direkte med moren. Noen barn får gaver fra så mange at de nesten drukkner i presanger. Andre får relativt få. Om disse barna hører til siste kategori synes jeg det taler for å gi gaver. Du kan jo eventuelt be moren gi deg et hint på forhånd. Bare si du ønsker å følge dem opp, men at du ikke er så god til å huske datoer. Jeg selv er elendig på det området så jeg har bedt mange om å minne meg på dager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...