Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #1 Skrevet 11. april 2008 Må bare få klage litt..er så såra og lei meg at jeg ikke veit hvor jeg skal snu meg.. er nå 23 uker på vei, og mine foreldre gleder seg noe vanvittig. Sier at de skal bli besteforeldre til omtrent alle de møter. Så har vi samboers foreldre..faren hans er grei. En stille type, men omtenksom og alltid i godt humør. Men så var det mora..Hun har enda ikke fortalt det til NOEN at hun skal bli bestemor!! Ikke til sine egne søsken engang! Det er også over et halvt år siden jeg og samboer forlova oss..dette har hun heller ikke fortalt. Og når vi konfronterte henne med dette så lo hun bare litt..og blei vanvittig opptatt av noen forbanna fugler som satt på terassen!! Aldri spør hun om noenting..EN gang har hun spurt meg om hvordan det går..kan aldri tenke meg at hun veit når terminen er engang! Samboer er lei seg over dette også..trodde dette var noe som skulle være litt stas jeg?!? Og det er ikke det at hun ikke har tid til å tenke på det, for fruen jobber 1- 2 dager i uka på en liten matbutikk..og likevel ser huset deres mer eller mindre bomba ut! Skjønner ingenting jeg..
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #2 Skrevet 11. april 2008 tja, hun føler seg ikke som en bestemor da...? min farmor fikk barn tidlig, samme med hennes barn, så hun ble bestemor i en alder av 36 og oldemor når hun var 55 el no..(nå er hun 73 og har 13 oldebarn, min snuppe er siste i rekken) tok litt tid før hun klarte å innse det, og godta det. (har ikke fått skikkelig kontakt med henne før de siste årene selv).. men det er jo syns hun ikke "gleder" seg over dere, du kan jo ta det opp med henne? eller sønnen hennes kan ta det opp.. lykke til, håper dere får bedre kjemi og en åpen dialog etter dere får barn da!!
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #3 Skrevet 11. april 2008 Hvor gammel er hun? Er det første barnebarn for henne? Kanskje hun har en slags midtlivskrise? Kanskje hun er redd hun skal bli sett på som gammel når hun blir bestemor? Nå SKAL jo alle på død og liv være så unge hele livet, og "bestemor" er jo et ord vi bruker for å beskrive gamle damer, selv om man kan bli det i trettiårene, slik en over forteller. Ikke alltid bare enkelt å se at barna blir voksne og få en generasjon under seg, for damer som vil holde seg unge lengst mulig. Eller kanskje hun lider av en depresjon? Hva vet du om henne? Spør du henne hvordan hun har det?
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #4 Skrevet 11. april 2008 Hun er i midten av 50 årene, min samboer er den yngste av hennes barn, og dette blir hennes første barnebarn. Hun burde da igrunn være forberedt at barnebarna etterhvert titter frem, da hennes eldstemann er 40 om ikke mange årene! Ser ikke vekk fra den midtlivskrisa nei..eller en depresjon..har aldri møtt et mindre sosialt menneske i hele mitt liv! Og det eneste som interesserer henne er igrunn hva naboene gjør, og "hvor mye den og den personen handlet for på butikken her om dagen.." Men det går ikke an å føre en skikkelig samtale med henne engang..da hopper hun fra et tema til et annet, så jeg kommer ikke frem til poenget. Hun er rett og slett ikke interessert! Så ja, vi spør alltid om hvordan det går med både henne og mannen hennes. Og om de vil være med på turer..ut på middag..osv..men NEIDA! Svigerfar vil gjerne, men hun sier alltid at de må tenke på det.. de kommer ikke engang på besøk til oss! De har vært i leiligheten vår tre ganger på snart to år nå.. Hun høres kanskje ut som en bestemt og sur dame, men tvert imot. hun er en grå liten mus som ikke sier stort til noen igrunn. Bare ler litt av folk når de snakker, for så å gå på kjøkkenet. Men vi er jo nærmeste familie! Burde da ikke være så vanskelig å spørre om hvordan det går vel...?? Blir litt klagete og sytete dette, men er godt å få luftet det. Takk til dere som har svart:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå