Linn,Skrållan&LilleSøster Skrevet 11. april 2008 #1 Skrevet 11. april 2008 Snuppa mi blir 3år i juli,men er lang for alderen. Føler at sete nr 2 begynner å bli trangt til henne. Hun veier ca 14,5kg.
Gjest Skrevet 11. april 2008 #2 Skrevet 11. april 2008 Jeg har aldri forstått meg på bilsete 3. Hva er det liksom? Vi har nå recardo.Et sete han begynte å sitte i ved 1år og skal brukes frem tilskolealder. Han er nå 3år. Mulig vi hoppet over det sete du mener er nr 2. Yngstemann har også et sete han begynte å sitte i ved 9mnd. Også dette sete kan brukes frem til 10års alderen. Må bare bytte ut selene. Kan du ikke kjøpe en beltestol til henne.
ღDidrikmamsenღ Skrevet 11. april 2008 #3 Skrevet 11. april 2008 Tuppa her begynte da hun var rundt 4 år med en slik stol som du bruker bilens egen seler med, og som du kan ta av ryggen å bruke bare puten når det trengs. Rally sport ett eller annet heter det, superfornøyd med det =)
Linn,Skrållan&LilleSøster Skrevet 11. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 11. april 2008 Vi har ett Maxicosi sete,som hun begynte med når hun var ca 9mnd.men det er ikke slik at vi kan bruke det helt til hun ikke bruker sete lenger,så må ha en slik belte stol du mener. De er fra 15kg men jeg lurer bare på hvor gamle barna var da de begynte? Er hun litt liten???Syntes bare det andre begynner og bli litt trangt.
Linn,Skrållan&LilleSøster Skrevet 11. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 11. april 2008 Hvor stor var hun da hun var 4år da? Min er vel ca 100cm og veier 14-15 kg nå.Hun blir 3år i juli.
Gjest Skrevet 11. april 2008 #6 Skrevet 11. april 2008 Vi brukte bilens egne seler fra 1år. Sete vi har er litt mer enn en beltestol - litt dypere og høyere på sidene. Barnet må ikke være en viss vekt eller høyde for å bruke bilens egne seler, men kanskje det er visse betingelser på beltestolen...??? Uansett så får man stoler hvor men kan bruke bilens bilbelte uten å måtte bruke en beltestol. Vi har unngikk beltestol fordi de er lave. Vi ville at barna skulle få se mer ut av vinduet. Vi satte jo barna i slike stoler fra de var ganske små, så mulig at den lange jenta di ikke vil ha samme problem:)
T+H+T Skrevet 11. april 2008 #7 Skrevet 11. april 2008 Gutten var fire år 112 cm lang 16 kilo når me snydde han og kjøpte belte stol.Det var vist bedre å ha han i beltestol når han sitter fremover en seler i egen stol.
Tøysetipp Skrevet 11. april 2008 #8 Skrevet 11. april 2008 Vi begynte da hun ble 4. Hun veier 16 kilo.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 11. april 2008 #9 Skrevet 11. april 2008 Vi måtte bytte når han var 3,5, da gikk ikke beltene rundt han lengre, enda han forsåvidt hadde god plass og stolen egentlig skulle holde til 18 kg, og han var bare ei flis på 15 kg. Men da kjøpte jeg fremovervendt, orket rett og slett ikke kjøpe ny bakovervendt for et halvt år/år. Setet passer foresten bedre på sommer enn på vinter pga mindre klær, så det kan jo enda holde ettpar mnd. Men får hun ubehag må dere jo bare bytte.
EnMamma Skrevet 11. april 2008 #10 Skrevet 11. april 2008 Om barnet skal sitte fremovervendt og er over 15 kg bør det sitte i en skikkelig beltestol med god rygg og sidestøtte. Bakovervendt er så klart best så lenge som overhodet mulig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå