Gå til innhold

FORTVILT!!!! Glemsk skolegutt! ARGH!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå ringte han fortvila, har glemt sekken på busstoppet her hjemme...jaha...hva gjør jeg da når jeg ikke kjører bil og det overhode ikke går noen busser den veien før langt utpå formiddagen, må gå flere kilometer hvis jeg skal få levert den og har da ei vogn på over 50 kg å dytte og ryggen min er ødelagt i dag :-(

Reiser jeg utpå formiddagen så kommer jeg meg fanden ikke tilbake heller før tidlig ettermiddag :-(

Pappan er i Oslo, morfar på plattformen og mormor selvsagt å jobb. Kjenner, dette her går ikke lengre.... HELVETES FORBANNA DRITTOPPLEGG! Skulle jo kjøprt opp for lenge sia, men nå har det seg sånn at pga jobben til gubben så har jeg jo ikke sjans til å få fullført kjøreopplæringa jeg var så godt i gang med heller før han skal ha ferie en gang....skule jo had pappaperm han nå så jeg fikk gjort dette, men neida, det mente han vi ikke kunne ta oss råd til. *PIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIP*

FRUSTRERT!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da får han ikke sekken denne dagen, tenker jeg. Kanskje han bør oppleve litt sånt slik at han prøver å huske på tingene sine...

Skrevet

Oi, kan du ikke høre med skolen om det går bra med en dag uten? Det hadde vel gått greit om han hadde glemt ei bok også? Er det en lærer som kan kjøre seg en tur? En nabo som likevel skal den veien snart? Hvordan blir det med mat da?

Du må få tatt den lappen snart, det må jo være håpløst uten der ute, med to små og en mann som er så mye borte!

Skrevet

Han overlever helt sikkert uten sekken sin en dag:)

Skrevet

Forstår din fortvilelse, men ta det hele med ro, ikke stress.

Han klarer seg fint en dag på skolen uten sekken sin, og det vil nok gjøre at han får med seg sekken til skolen neste uke ;-)

Skrevet

Er matpakka jeg tenker mest på.... :-(

Ja, grensa mi er nådd. Skulle kjøre opp da jeg gikk gravid men pga bekkenløsninga og hypermesis så gikk ikke det heller.

Akkurat nå har jeg lyst til å flytte tilbake til rauma igjen..der hadde jeg alt i gangavstand, skole, butikk, kort vei til Åndalsnes.... Men når jeg får tatt lappen så ordner det seg det der også...men GUD SÅ LEI JEG ER AKKURAT I DAG!!!

Skrevet

Har flere ganger hatt elever uten sekk, så det går nok greit (selv om det blir litt rotete for han og læreren)

Ville absolutt ha sørget for å få kjørt opp, ja. Er helt avhengig av bilen nå, og jeg bor i en by med gode bussforbindelser.

Skrevet

Eller bare flytte inn til byen... :)

Skrevet

Er are så synd at jeg er helt avhengig av barnepass for å fått tatt kjøretimer..., så jeg må vel fortsette å kjøre på kveldstid når pappa er hjemme og har tid og får ta det intensivt i ferien til samboeren...har 3 uker på meg da...håper det holder.

Skrevet

Kanskje gutten lærer nå da - når han får mye stress og sulten mage en dag uten sekk. Er jo lv å håpe på at det kommer noe godt ut av det:-)

Skrevet

Helt uaktuelt for samboeren, han vil bo på landet....i grunn forstår jeg det ikke, han er jo aldri hjemme så da kan det vel ikke spille noen rolle hvor vi bor????

Skrevet

Ja, det forstår jeg. Er utrolig glad jeg kjørte opp da jeg var 18 år og ikke hadde ansvar for annet enn meg selv :-)

Skrevet

Han trenhger ikke sekken. det går helt fint. Det er flaut for han, men da husker han den i en hel mnd fremover. Når det gjelder å ta lappen, så må du få gjort det! det er uholdbart å være så mye alene hjeme som du er uten mulighet til å bevege seg noe sted.... Jeg hadde blitt gal... eller rettere sagt, jeg blir gal, for jeg har ikke hatt bil på snart et år, og det er til å grine av.

Lykke til!!!

Skrevet

Han sulter neppe i hjel, for kjenner jeg dem rett så er det alltid noen som har en skive å gi bort, alltid unger som har med seg mer enn de klarer å spise, er som regel igjen ei skive i boksen hans også..

Snakka akkurat med læreren og hun sa han fikk klare seg uten, syntes ikke jeg skulle kave og stresse. Sa at han kansje tok lærdom av det, men jeg får vel gå en tur å hente sekken hans, så ingen tar den i hvertfall.

Skrevet

Går stort sett greit siden jeg tar buss, men nå ligger skolen sånn at ikke alle bussene går forbi den veien.. Er kun når det er slike ting det er krise...men uansett så må jeg før høsten...siden jentene skal i barnehage og jeg på skole og i jobb.

Og Spetakkel lengre oppe: Jeg var i gang da jeg var 18år, men jeg fikk meg en støkk så jeg turte ikke å fullføre, kjøreskolen tok ikke tak i det de heller desverre, var det kjøreskolen jeg går på nå har sagt, var at de burde ha hjulpet meg over skrekken. Jeg var nesten ferdig da, hadde alt obligatorisk klart før jeg havna midt mellom to trær pga en hjort og en lastebil som skjena ut forran meg, var et par meter fra å få den lastebilen i fronten.

Etter det har det tatt tid rett og slett..

Skrevet

Dessuten må du få pappa'n til å ta pappaperm! Han får vel betalt, så da kan dere vel umulig tape så mye? Skjønner at overtid og diverse forsvinner, men det er det verdt! Sambo er ferdig med sine 6 uker i dag, og det merkes godt på hans forhold til barna at de har hatt mye tid sammen i det siste. Det er bra for både pappa og barn. Og når du er hjemme blir det jo skikkelig ferie!!! :)

Skrevet

Han kan nok ikke det siden det er forseint nå....:-(

Skrevet

Han er ikke den eneste, jeg er lærer selv og spanderer til stadighet bort ei brødskive til de glemske små :-) Sekken klarer han seg uten en dag......

Skrevet

Synd for han som har glemt sekken, da gitt... Håper det kan bli en ordentlig lærepenge for ham. :-) Ikke synd på ham om han ikke har sekken en dag, men klart - det er dumt at han ikke har matpakka. Ring læreren hans og forklar situasjonen, og hør om han ikke kan få et knekkebrød eller no'. Det finnes som regel sånt i læreres skap rundt omkring. :-)

Skrevet

Da hadde jeg blitt rimelig sint. Han kan vel ikke bare bestemme alene at han ikke vil ta pappaperm?

Du er jo helt låst, og kan ikke velge å bare stikke avgårde.

Dårlig gjort, både mot deg og ungene, syns jeg.

Skrevet

Skjønner ikke helt hvordan mannfolk tenker jeg. Vet om flere som ikke ville ha pappaperm, det var jo mye morsommere på jobb. Han ene tok to uker perm i juli da, når de skulle til syden. Da slapp han jo å ta ut ferie det året. Herremin, hvis mannen min hadde hatt så lite lyst til å tilbringe tid med oss kunne han bare bodd for seg selv.

Skrevet

Jeg har vært rimelig forbanna for det ja, har vært to konflikter denne vinteren og våren, permisjon og jobben hans. Hadde jeg ikke vært så inderlig glad i ham og han "flink" til å ta sin del når han først er hjemme så hadde det gått på stumpene løs her.

Men tålmoda mi er skrapa rett og slett nå....snart bare fenghetta og sprengladninga igjen.

BLir nok "spetakkel" her i hus også hvis ikke jeg får anledning til å få kjørt opp..han kan hvertfall våge seg på å la være å ta 3 uker ferie i sommer slik som i fjor...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...