Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg er ca 22 uker på vei og er allerede plaget med vann i beina. Jeg har en jobb der jeg sitter ved en pc hele dagen, og det er vanlig å få til å legge beina høyt når jeg skal jobbe med mus hele dagen. prøver å ta noen pauser med å gå tur bort til kopimaskinen i ny og ne, men det bidrar liksom så lite. Når jeg kommer hjem er beina skikkelig hoven. I tillegg til full jobb holder vi på å bygge hus, så jeg har vært med min mann dit en del kvelder. De kveldene jeg har vært med i huset for å jobbe litt er beina mine mindre hoven enn når jeg kommer hjem fra jobb. Jeg er ikke så veldig flink til å sitte golig med beina høyt på kvelden, det blir litt kjedelig.

Noen flere som har lignende erfaringer, eller som kan ha noen gode råd for å bedre på situasjonen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du kan kjøpe støttestrømper på apotek eller bandasjist å ha på deg på jobb når bena er ned hele tiden. grunnen til at vi hovner når vi sitter stille med beina ned er at blodet stuver seg i årene dine.... vi har klaffer i venene som hjelper blodet oppover igjen og tilbake til hjertet, men disse trenger litt bevegelse. støttestrømpene hjelper klaffene litt, fordi de gir et press mot åreveggene.

i tillegg kan du jo sitte å vippe litt med anklene, men fort gjort å glemme seg bort....

Skrevet

Ikke noe trøbbel med beina enna men føler meg litt hoven og varm i fingrene. Vanlig med vann der, og så tidlig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...