Gå til innhold

Huff... faller og slår seg HELE tiden!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår på 10 mnd har akkurat begynt å reise seg etter bord, stoler o.l. Jeg prøver så godt jeg kan og følge med, men uansett hvor godt jeg prøver, faller han i gulvet stadig vekk og slår hodet. Som regel er det i parketten, men istad var han med meg på badet, og når jeg snudde meg bort for å ta ut en maskin klær, hadde han jammen reist seg til doen, skled på flisene og slo bakhodet i gulvet så det sang. Jeg blir helt fortvilet over dette! Han får ofte kuler i hodet når han slår seg. Gråter ikke veldig lenge, men jeg skjønner jo at det gjør vondt, og at han blir redd.

Hvor lang tid tar det før de blir sikrere på beina? Når klarer de å sette seg ned selv? Er helt overnervøs her, jeg. Nesten så jeg har lyst til å gå til innkjøp av en hjelm:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta vår begynte å reise seg for en uke siden omtrent, etter litt knall og fall har hun nå blitt mer forsiktig og setter seg ned på rumpa selv (men er ikke alltid så vellykket).. Vi bruker antiskli-sokker, da har hun bedre grep i gulvet, og prøver ellers å passe på så godt som mulig.

Skrevet

Vi bruker også anti-skli sokker, og sånne "turn-sko". Men han er kanskje ekstra "vørsløs":-)

Skrevet

gruer meg til min kar også begynner,hehe! hjelm var en god ide! ;) gutter er vel gjerne oftere utsatt for ulykker ja,jenter er som regel litt mer forsiktige..sukk..

Skrevet

Uff ja, dette er ikke lett. Det er helt håpløst å unngå litt knall og fall. De tåler ihvertfall veldig mye de små, og gutten din lærer seg snart og sette seg ned selv. Imens får du bare passe på så godt du kan, og trøste når han slår seg:-)

Skrevet

Helt enig med anonym over her. Knall og fall hører med i denne fasen. De skal jo lære å finne balansen. Det går ikke mer enn et par uker så har de funnet ut av det. I mellomtiden så er det bare å passe på og huske på at de tåler en del. De fleste kommer seg gjennom denne tiden uten å havne på legevakten ;)

Stor klem fra mamma til en aktiv gutt som også stadig gikk i gulvet

Skrevet

Takk for svar, dere:-) Får nok bare følge med så godt jeg kan, ja. Og håpe han snart får bedre balanse:-)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...