Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #1 Skrevet 11. april 2008 Idag er jeg 5+6 på vei hvis menstermin er riktig. Å jeg er livredd! Ikke føler jeg meg spesielt gravid....dvs jeg er endel trøttere (men det kan forklares med mye) og mensen er jo ikke kommet...Å tre tester viser at jeg faktisk er gravid, men allikevel er jeg så redd for at jeg ikke er det. Man leser jo så mye om alle som mister...tom fostersekk osv... Jeg syns det er så utrolig trist for dem som opplever slikt, og jeg er så redd for å oppleve det selv. Akkurat nå er jeg borte å jobber, ca 30 mil hjemmefra. Skal være her i 2 uker før jeg skal hjem en helg og tilbake i 2 uker. Å jeg gråter og gråter hver dag, for jeg savner samboeren sånn. Jeg vil hjem å være! Har aldri vært sånn, å er vant til å reise rundt å jobbe. Men nå er det helt sprøtt. Jeg er så redd for å gjøre noe galt, at jeg skal gjøre slik at jeg mister! Helt rare tanker....men de er der... Jeg føler meg så uendelig mye tryggere sammen med samboeren min. Måtte bare få ut alle tankene.....
Skravlemamman Skrevet 11. april 2008 #2 Skrevet 11. april 2008 Gratulerer - du skal bli mamma, livets flotteste oppgave. Helt normalt å være engstelig - og husk at nå er du proppfull av hormoner. Dette kommer til å gå kjempebra:-) Lykke til..... Klem fra
2prins1prinsesse+bøllefrø Skrevet 11. april 2008 #3 Skrevet 11. april 2008 Først vil jeg få gratulert deg med spira!! så morro! så vil jeg få sagt at det er mange som tenker slik som deg!klarte selv ikke å få helt roen før jeg var over de 12 magiske ukene! er jo de som mister,men det går jo som oftest bra! å du sier jo selv at du er trøtt å har mange bekymringer/følelser(altså hormoner) som er sikre svangerskapsymptomer! synes du skal henvise deg til legen å fortelle om bekymringene dine slik at du kan få litt faglig veiledning og evt sykemelding til den verste perioden er over! ønsker deg lykke til
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #4 Skrevet 11. april 2008 Takk for beroligende svar! Fornuften min vet jo at dere har rett, men er ikke alltid så lett for fornuften å seire! Hehe Jeg skal forsøke å "ta meg sammen" Skal til legen om litt over en uke, skal snakke med han. Idag ringte jeg arbeidsgiver og sa jeg var syk. Har ikke hatt roen i hele dag, bare grått og grått uten noen åpenbar grunn. Så bestemte meg for å ikke dra på jobb, heller kose meg med frokosten på hotellet, å prøve å ta igjen noe av den søvnen jeg ikke fikk inatt. Litt dårlig samvittighet for det...men tror det er det best å holde seg i ro akkurat idag! HI
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #5 Skrevet 11. april 2008 Høres VELDIG gravid ut! Gratulerer! Dette går fint
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #6 Skrevet 11. april 2008 Hehe Det gjør nok sikkert det! Nå har jeg skreket meg til at kjæresten min kommer på besøk til meg i helgen, så verden min er myyye lysere nå! Det er også så godt å ha en plass som BIM og 'tømme' tankene sine på! Man får så mange fine og gode svar, takk alle sammen! Klem fra HI
FuckFace Skrevet 11. april 2008 #7 Skrevet 11. april 2008 Du høres gravid ut, ja... Gratulerer så mye! Sist jeg var gravid var jeg også kjempenervøs for at noe var galt. Har hatt 2 SA tidligere og var fryktelig redd det skulle skje igjen, selv om jeg ikke hadde noe "tegn" til det. Det jeg gjorde var å bestille ekstra UL som jeg fikk i uke 10. Der sa de at alt var ok, hjertet slo osv. Det hjalp meg videre til å få roet meg til den ordinære UL der man kan se så mye mer!!! Og alt var ok der og. Det kostet meg over 800 kr, men var verdt alle pengene. Ikke gøy å uroe seg. Man kan også få henvisning fra fastlegen, så blir det ikke så dyrt. Lykke til!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå