t-ante Skrevet 11. april 2008 #1 Skrevet 11. april 2008 Har 3 barn, 3 mnd , 4 år og 7 år Jeg har en mann som er utrolig treg om morgenen, og så sur at han har nok med seg selv. Så jeg er frivillig oppe med barna og ordner de klar til barnehage og skole, lager matpakker og gjør klar sekker. Dette gjorde jeg også før jeg gikk i permisjon for å ikke skape dårlig stemning mellom far og barn. han syns de ikke bidrar nok om morgenen, men det er han som ikke fungerer....... I går fikk lillesnuppa vaksine og jeg har hatt en skikkelig tørn i natt. Mens jeg står å skifter morgenbleie kommer far og etterspør matpakke til barnehageongen. Jeg svarer at jeg er opptatt så det må han selv ordne. Da sier han at da må jeg gjøre klar klær og sånn. GRRR. Det er forts. 5 min til de trenger å kjøre og han går likevel innom kjøkkenet for å lage frokost til seg selv. Men han klarer liksom ikke å gjøre 2 ting om morgenen. Slik har han alltid vært og jeg har stilletiende godtatt det før, men kjenner at jeg begynner å bli lei av hele mannen. presisere at dette gjelder kun om morgenen mannen er kjekk og grei ellers, men er som en neandertaler om morgenen.
petite fleur Skrevet 11. april 2008 #2 Skrevet 11. april 2008 Samboeren min er i samme banen....det vil si, jeg får han ikke opp om morgenen slik at han kan sose rundt å være sur og ubrukelig da......Her har du virkelig en som utnytter flexitiden på jobb, står opp kvart på ti, dusjer og er på jobben ti. Hva skal man gjøre da? Han er jo så trøtt at han skjønner ikke hva han heter, bortkasta å bli sur også, for han får det ikke med seg. Neandertaler er ordet ja! ;-)
t-ante Skrevet 11. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. april 2008 Ja hi hi, nå ble jeg i bedre humør. Har prøvd å ta det opp med han men han fungerer altså ikke om morgenen bare. Men som sagt er snill og grei, og tilstedeværende far resten av døgnet. Ute å leker med ungene, og gjerne en skokk med nabounger, og tar sin tørn inne også ;-) så jeg vet at jeg må leve med det. Men jeg skal jammen a starte med å lage matpakker og sette fram sekker om kvelden, så kan jeg konsentrere meg om nurket om morgenen. så får han tumle i sin egen verden til han kommer på jobb å våkner .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå