Gå til innhold

Mannen min har ikke lyst!


Anbefalte innlegg

Skrevet

hei,

håper noen kan hjelpe meg litt med å forstå mannen min..siste delen av svangerskapet kuttet vi ut sex (ingen av oss hadde så veldig lyst)

nå er sønnen vår snart tre måneder, men mannen min vil fortsatt ikke ha sex.han viser ingen lyst i det hele tatt, kun tatt initiativ til sex en gang, og da orket ikke jeg.. han sier han er glad i meg, og gjør fine ting for meg, men vil ikke være nær meg fysisk, bortsett fra en klem og et kyss... noen som har opplevd noe lignende... er det alvorlig og noe som bør diskutres, eller noe som går over når den værste amme tiden er over og barnet er litt større? føler at det går sterkt utover selvtillitten min...

takknemlig for svar.

 

hilsen Ida

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du:)

Sex er viktig i et forhold, og jeg skjønner godt fortvilelsen og følelsen av å ikke være "bra nok" lenger. Jeg har vært i motsatt situasjon: opplevde at kjæresten min ville ha sex i en periode der jeg absolutt ikke hadde lyst. Det var ingen spesiell grunn til at jeg hadde mistet lysten trodde jeg, men det hadde nok sammenheng med at vi hadde fått vårt barn nr to. Jeg var sliten og hadde bare ikke lyst. Følelsene for mannen var likevel like sterke som før, så det var vanskelig for meg å se at han var frustrert over at jeg ikke hadde lyst på han.

 

Så det er viktig at du forstå at det ikke er deg han ikke har lyst på: han har ikke lyst på noen. Han er nok bare sliten av å ha blitt far, og kanskje litt satt ut av situasjonen? Mye å tenke på for begge to de siste månedene.

Men jeg synes absolutt du skal snakke med han om det, og tror det er veeeeldig viktig at du gir ham rom og ikke maser om sex - det vil mest sannsynlig forverre situasjonen. Du kan jo prøve å tenne noen stearinlys på soverommet, ikle deg noe sexy og lokke med en deilig massasje...? Hvis du ikke har prøvd det allerede da:) Men vær forsiktig så det ikke oppfattes som press!

 

Anbefaler absolutt å snakke om det! For min del løste ikke problemet seg. Det ble til at jeg gikk med på sex med jevne mellomrom litt mot min vilje fordi jeg syntes synd på han og fordi jeg var lei masinga. Det førte til at sex ble skikkelig ille, og til slutt mistet jeg helt følelsene for mannen... Så det forholdet er over.

Og hvis det ikke løser seg i løpet av noen måneder kan det kanskje være greit å snakke med noen profesjonelle? Det er ikke sikkert det går over når ammingen er over heller hvis dere ikke tar tak i dette nå. Kanskje føler han at han ikke er alene om å "eie" kroppen din siden du ammer en liten? Menn kan tenke mye rart...

 

Lykke til!

 

 

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...