velsignet med to Skrevet 11. april 2008 #1 Skrevet 11. april 2008 Lillegutt er så hard i magen, og har vært det i 3 dager nå. Han har fått masse sviskemos og sviskesaft, og malt i grøten, men ingenting ser ut til å hjelpe. Hva annet kan vi prøve? Synes så synd i han, han strever og tar i men får ikke noe ut
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #2 Skrevet 11. april 2008 Kan hende han trenger litt hjelp til å få det ut... høres ikke så trivelig ut, men prøv å stikke f.eks. febertermometeret inn i endetarmsåpningen hans når han ligger på ryggen, og skyv bena hans opp mot magen.
velsignet med to Skrevet 11. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. april 2008 Huff, jeg kan ikke skade noe da? Det er hardt og seigt det lille som kommer, har vært en litn klump i bleia om morgenen de siste dagene.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #4 Skrevet 11. april 2008 Det skader ikke, men er nok ubehagelig for han å bæsje når det er hardt - det skader mer å ikke få det ut. Du bare stimulerer muskelen i åpningen så det kommer lettere.
Sito15 (fått to prinsesser):-) Skrevet 11. april 2008 #5 Skrevet 11. april 2008 Tror det er siste utvei å gjøre det. Men vær forsiktig. De gjorde det på sykehuset når vi var der. Men de sa det ikke var noe man gjorde til vanlig.
velsignet med to Skrevet 11. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 11. april 2008 Ja jeg får vel prøve det. Ut må det jo.
velsignet med to Skrevet 11. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 11. april 2008 Har du andre forslag som man kan prøve før da?
Sito15 (fått to prinsesser):-) Skrevet 11. april 2008 #8 Skrevet 11. april 2008 Har prøvd det samme som deg med malt og svisker. Det bruker av og til hjelpe med svisker saft. Da koker jeg vanlig svisker og gir dem saften. Men du kan prøve å masere magen, tror det er med klokken. Og "pumpe" føten, opp og ned... Men jeg har brukt febermåler for ei stund siden, og sa det til legen etterpå og det var ikke så populært. Men er det skikkelig hardt og ungen sliter og kanskje har det vondt så gjør det du. Begge mine er og plaget med hard mage. Må koke svisker i dag tror jeg. Minste min får bare ut en liten klump hver dag, kanskje flere ganger om dagen. Lykke til:-)
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #9 Skrevet 11. april 2008 Det er jo ikke farlig - akkurat det samme som å måle tempen.
Sito15 (fått to prinsesser):-) Skrevet 11. april 2008 #10 Skrevet 11. april 2008 Bruker ikke komme ut noe når jeg tar tempen på vanlig måte. Men du må vel røre litt inne der med tempen. Men ikke ta den for langt inn!!!
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #11 Skrevet 11. april 2008 Jeg har gitt min gutt sviskesaft og min erfaring er at avføringen kommer etter noen dager, og da kommer alt ut i flere omganger. Jeg gir gutten min sviskesaft annenhver dag nå for å unngå hard mage.
frøkendolly Skrevet 11. april 2008 #12 Skrevet 11. april 2008 Snuppe mi hadde det samme problemet, men jeg fikk råd om å massere magen, og lett på ryggraden, fra ca. midt på og ned til halebeinet..det funket som bare det for henne:-)
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #13 Skrevet 11. april 2008 Da må du prøve Laktulose. Søk her på siden etter laktulose/lactulose/duphalac, så finner du masse nyttig info. Vi fikk beskjed av barnelege at det er det eneste som virkelig er effektivt, og det er helt ufarlig og du får det reseptfritt på apoteket.
velsignet med to Skrevet 11. april 2008 Forfatter #14 Skrevet 11. april 2008 Takk for alle gode råd! Har prøvd å massere mage og rygg, og har prøvd å massere endetarmsåpningen lett med q-tips med vaselin på, det sa min mor hjalp på oss når vi var små. Har ikke sett noen stor effekt ennå, men tok en tlf. til HS også og hun sa at så lenge han ikke er smertepåvirket og sover godt, er det ikke noe farlig og mest sannsynlig heller ikke forstoppelse, bare hard mage rett og slett. Hun anbefalte oss å fortsette som vi har gjort, med sviskemos, sviskesaft, litt massasje og se det at til over helga.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå