Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #1 Skrevet 11. april 2008 er ikke helt 100% sikker på hvem som er bf, etter første møte med lege ble jeg usikker, da legen mente jeg var lengre på vei enn anntatt. Noen som vet med farskapstest? Har ikke råd til privat test, må bli fra det offentlige. Har informert både X og Y om saken. Det er Y som var i utgangspunge bf, og det er han jeg tror det er størst sjanse for at er bf. Men velger likevell å få en farskapstest bare for å bli helt sikker. Y er en strevsom type, en ensom ung gutt på 20 som ikke har venner, eller noe hobby. Så han er veldig ensom og sitter hele tiden for seg selv. En patetisk person, i mine øyne. Tror det er derfor Y krever delt omsorg (fra dag en) eller at han skal ha omsorgen selv, bare pga at han er så ensom og vil ha "selskap" og noe verdifullt å fylle hverdagen sin med. For meg er det uaktuelt med delt omsorg, eller at han skal ha omsorgen. Jeg snakket med ham en dag (lenge siden nå) og smavær osv osv, sa at jeg ville ikke ha delt omsorg (hvis det viste seg at han er bf). Og jeg vil trappe opp samværet etter barnets alder og vekst. Men, han er ikke enig. Han tror han kan vinne omsorgen i en rettsak, bare pga at han har jobb, leilighet (som foresten er hjem til sin mor) og førerkortet. Hmm..? Hvordan blir det FØR vi ha fått svar på farskapstest? Med tanke på om det ikke er Y som er bf, så vil jeg ikke ha noe kontakt med han før et evt positivt svar. Kan han komme å kreve noe før svaret? X stiller seg veldig nøytral i saken, og er ikke så kravstor. Y derimot er inpåsliten, vet ikke hva jeg skal gjøre. Gruver meg til fødselen, og sykehus opphåldet. Da jeg kan se for meg Y stiller seg i dør åpningen midt under press-riene å gløtter inn som en annen patetisk dritt sekk. Hva ska jeg gjøre? Hva har X / Y krav på? Hvordan bør jeg forholde meg? Når skal man bestille time til FVK? Farskapstest? Ventetid på svaret? Y har begynnt å spurt en del i det siste om hvordan "det går med meg og UNGEN".. Blir egnentli veldig lei. Jeg vil jo ikke blande han inn NÅ før svar på farskapstest. Hvordan skal jeg løse dette?
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #2 Skrevet 11. april 2008 1, gi han beskjed om at du ønsker fred nå i svangerskapet. 2, gi klar beskjed om at samvær diskuteres ikke før etter at farskap er klart. Er ikke noe poeng å krange/diskutere en sak med en person som karnsje ikke er far alikevel. For så å måtte gjennom det igjen med den andre. Gi også beskjed at når tiden kommer så får dere ta det på FVK. 3, Ikke fortell han når fødsel begynner, du trenger ikke å gi beskjed med en gang etter at barnet er født heller gi deg selv litt tid til å slappe av etter fødsel og å bli kjent med den lille. 4, prøv å få satt igang med farskapstesten så fort som mulig etter fødsel. Slik at du vet om du må forholde deg til han eller ikke så snart som mulig. Ellers så kan jeg si at han får ikke foreldreretten eller delt ansvar for en baby. Du måtte bevises som en mor som ikke kan ta deg av barnet først og sjelden det er slik da. Samtidig måte han bevise at han er i stand til å ta seg av barnet. Dette er ved fullt ansvar da. Man får ikke delt ansvar for en baby, han får samvær. Til å starte med vil det være samvær med deg tilstede.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #3 Skrevet 11. april 2008 jeg vil anbefale deg å ta privat test. Da får du svar innen en uke! Det betyr at du i praksis kan vite hvem far er en uke etter fødselen. Må være enklere enn å vente i månedsvis på Nav. Tror det vil gjøre situasjonen din enklere. En privat test koster 2600. Er mye penger, men kanskje ikke uoverkommelig om y og x betaler litt de og. Siden det kun står mellom disse to, så holder det jo å kun teste han ene. Synes det bare er rett og rimelig at testen blir delt på tre. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå