Anonym bruker Skrevet 10. april 2008 #1 Skrevet 10. april 2008 Sønnen min på 14 mnd har lagt seg til den uvanen at han hyler, så til de grader høyt, med en gang han er misfornøyd med noe. Det er utrolig slitsomt! I begynnelsen var jeg ikke så bevisst på det og ga han oppmerksomhet pga det, men nå prøver jeg å overse det i håp om at han skal slutte litt med det. Men det virker ikke som det blir bedre. Noen tips til hvordan vi kan få ned lydnivået?
mamma-07 Skrevet 11. april 2008 #2 Skrevet 11. april 2008 Jeg har også en sønn som har fått den uvanen at han hyler han er nå også 14mnd. Hvis vi har mulighet til det tar vi ham vekk fra situasjonen si hvis han f.eks hyler for å få en spesiell ting synes vi det er bedre å bare distrahere ham med noe annet. Viktig at han blir tatt bort fra det stedet der han kan se tingen, til et annet rom f.eks. Der gir vi ham noe annet å holde på med istedet, det er ikke alltid dette funker men stort sett har dette gått greit. Han gir seg ganske fort, ihvertfall det er jo ikke noe koselig hvis han merker at han faktisk oppnår noe med denne hylingen for da blir det ofte overført til andre situasjoner i butikken,på besøk o.s.v Lydnivået er det vanskelig å stille på dårlig med volumknapper på disse småtrolla. Bit tennen sammen og vær konsekvent dette er en dårlig uvane som jeg tror det er viktig å prøve å dempe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå