micro Skrevet 10. april 2008 #1 Skrevet 10. april 2008 Det gjør jeg og jeg er litt usikker på om jeg skal sykmelde meg når jeg begynne på sprøyen. litt redd for at unga skal dulte borti meg når eggeposene begynner å bli store. jeg er ganske så aktiv i barnehagen og det er meg de baser med. hvordan har dere gjort det. det er jo ikke sikkert at det har noe betydning men
endelig bolle i ovnen Skrevet 11. april 2008 #2 Skrevet 11. april 2008 Hei. jeg jobber også i barnehage, og er også litt usikker på dette....Jobber på blanda avdeling med en del løft også.....
Nergård Skrevet 11. april 2008 #3 Skrevet 11. april 2008 Hei. Jeg jobber i barnehage. Første gangen vi startet med dette i høst var jeg i full jobb. Tenkte ikke over i det hele tatt at eggposene tok skade av det eller noe. Tror de tåler veldig mye.. Nå er vi i gang på runde tre..Er nå sykemeldt,ikke av fysiske årsaker- det er det psykiske som sliter på meg. Det å være på jobben å passe andres ett åringer ble for tøft for meg, siden vi sliter så med å få egne. Men det er jo veldig individuelt hva folk føler for. Lykke til.
summerbaby Skrevet 12. april 2008 #4 Skrevet 12. april 2008 Jeg jobber i barnehage, og også på småbarnsavdeling.. Fysisk var det ingenting i veien for å jobbe, og jeg jobbet gjennom hele det første forsøket.. Men i mitt andre forsøk og v/fryseforsøk har jeg sykmeldt meg fra uttaksdagen og til jeg har testet.. Det er den psykiske biten som er tøff for meg også.. Du må bare kjenne på hva du føler selv og gjøre det som kjennes rett for deg. Tror helt sikkert ikke det er farlig for eggposene at du er aktiv i jobben din.. de ligger jo godt beskyttet..
micro Skrevet 12. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 12. april 2008 jeg tenker også mest på den psykiske, så klart det er den største risikoen til sykmelding. jeg jobber fra 2 - 5 åringer så mer bajaser der da og mye fysisk aktivitet. jeg er jo den som leker og løper rundt med de og den de herjer mest med. litt vansklig å plutselig å si nei. så det blir begrensingene mine som blir viktige. var sykmeldt i november, for da grein jeg for alt. det var rett etter at vi fikk greie på at vi ikke kunne klare å få unger alene, men med hjelp.
Nøtt Skrevet 13. april 2008 #6 Skrevet 13. april 2008 Jeg jobber på småbarnsavdeling, og etter tre uker på spray så ble jeg sykemeldt. Jeg var konstant trøtt og slet veldig med å få sove om nettene. Humøret var ekstremt ustabilt, og jeg hadde mye lavere tålegrense både ovenfor barn og voksne. Var ikke en morsom tid, så da fikk jeg sykemelding til slutt. Da jeg begynte på sprøytene var jeg fremdeles sykemeldt, men da kunne jeg nok fint ha jobbet. Hadde ikke plager i det hele tatt. Men med ettåringer er det ikke lett å unngå å bli hoppet på, og man MÅ bære og bøye seg hele tiden (med mindre man får veldig tilrettelegging). Ikke lett for større barn heller å skjønne at du plutselig ikke kan være med på så mye lek lenger. Jeg synes du skal gjøre det du føler. Ingen takker deg for at du holder ut på jobb når du egentlig bør ta vare på deg selv. For noen passer det best å jobbe under hele forsøket, mens for andre passer det best å være hjemme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå