nr2-imagen:) Skrevet 10. april 2008 #1 Skrevet 10. april 2008 Har så sinnsykt vonde brystvorter!! Håper de ikke blir så såre når gullet kommer! Da dør jeg!! Jeg å mannen min holder på å øver..hehe.. Og jeg hyler hver gang!! Pliiis si at de blir bedre!! Er 15 uker på vei
pusi og lille pusi:) Skrevet 10. april 2008 #2 Skrevet 10. april 2008 tja, har ikke merka store forbedringa... å e 26 uke på vei... bare å fortsette å øve...
maria isabell Skrevet 10. april 2008 #3 Skrevet 10. april 2008 hadde samme problemet,var så vondt under graviditeten at eg ville besvime når noen tok på de...rar følelse..ekkel vondt, på en måte..vanskelig å forklare, klemstrer du naggelen er det ekkelt vond...slik var det når en kom borti puppene.. var fælt å amme de første 14 dagene,men så ordnet det seg...
frøkendings *fødeklar!* Skrevet 10. april 2008 #4 Skrevet 10. april 2008 Ikke noe godt det der, merker det spesielt når eg er ute, eller når eg tar av bh,usj. MEN, gleder meg sinnsykt til å amme igjen, er jo bare SÅ kos da:)
<3 coccinelle Skrevet 10. april 2008 #5 Skrevet 10. april 2008 Når det kommer litt melk (eller hva det er som kommer i slutten av graviditeten) hjelper det å smøre brystvortene med dette. Syns jeg å huske i alle fall.
Grateful mom Skrevet 11. april 2008 #6 Skrevet 11. april 2008 Mine var også veldig ømme i begynnelsen, men er ikke så ille nå asså Uke 34 her.. Gleder meg til å amme!
junijente fikk julijente Skrevet 11. april 2008 #7 Skrevet 11. april 2008 Ei på jobben rådet meg til å "pusse" brystvortene med en tannbørste hver kveld, for å herde dem. Kusina mi (som ammer nå), mente derimot at det var helt unødvendig. Det er nok ganske individuelt, men jeg har enda ikke begynt med tannbørsten, får ta smerten når den kommer ;-)
Mamma`n til Trym Skrevet 11. april 2008 #8 Skrevet 11. april 2008 Jeg skal ikke amme så jeg slipper det problemet. Men jeg husker hysteriet da jeg fødte mitt første barn, med nr.2 prøvde jeg noen uker men nå med nr.3 er det rett på erstatning etter sykehuset. Jeg har MASSE melk hver gang så det er det jeg synes er slitsomt. Må sitte å pumpe meg konstant når ikke babyen skal ha mat og jeg har sengen full av melk når jeg våkner selv om jeg er oppe flere ganger om natten for å amme. Det er helt ville tilstander og jeg synes det er nok stress fra før om jeg ikke skal ha melken sprutende overalt.
vanillaface Skrevet 11. april 2008 #9 Skrevet 11. april 2008 De fleste får veldig såre brystvorter i begynnelsen når de ammer. Det oppleves som en ilende smerte nå barnet suger seg fast. Dette gir seg som regel etter en uke- 14 dager. Det er bare helt herlig å kunne amme og jeg gleder meg stort til denne kosen. Jeg antar at brystvortene dine vil føles mindre vonde senere i svangerskapet. Mye som skjer i brystene i denne tiden og det kan nok gjøre vondt på noen.
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 11. april 2008 #10 Skrevet 11. april 2008 Ville bare si at det ikke hjelper å herde brystvortene. Jeg ammet førstemann helt frem til en mnd før jeg fikk nr 2. Skulle tro at puppene mine var "herdet" nok da...men slapp ikke unna, vortene ble vonde og såre da også. Brukte brystskjold i perioder i begynnelsen, det hjelper jo. Så blir det så bra etterpå. Hver baby har ulik sugeteknikk, defor det ikke hjelper å herde. Noen ting får vi bare tåle en periode, det er jo verdt det. Det er ikke noe å grue seg til:)
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 11. april 2008 #11 Skrevet 11. april 2008 du få nesten bare se åssen det er etter fødsel:) jeg kommer ikke til å amme hele tiden, blir nok en del flaske også. ingen tar skade av det;P
lillespire08+10 Skrevet 11. april 2008 #12 Skrevet 11. april 2008 Jeg også hadde sykt vonde brystvorter tidlig i svangerskapet, men nå er det nesten helt bra:-)(uke22) Så har trua på at det blir greit å skulle amme! Ikke ta sorgene på forskudd )
Venter på bitteliten Skrevet 11. april 2008 #13 Skrevet 11. april 2008 Siden du bare er 15 uker på vei så kan det godt hende at det gir seg snart. Jeg hadde også vonde brystvorter i starten, men det ga seg før uke 20 en gang. Tror nok mange opplever at de har vonde pupper når de begynner amminga, men det meste retter seg etter hvert. Om jeg ble herdet eller hva, det vet jeg ikke. Men det ble i alle fall mye bedre. Jeg ammet i over ett år.
MaybeAgain Skrevet 11. april 2008 #14 Skrevet 11. april 2008 Første gang jeg var gravid hadde jeg også sinnsykt såre nipples. Men på en helt annen måte enn da jeg begynte å amme. Den første uken holdt jeg på å DØ. Jeg blødde på brystvortene fordi lillegull spiste så intenst. Men så gikk det magisk over. De har iogså kremer på sykehuset som du kan kjøpe på apoteket etterpå. Pass bare på at du ikke får trøske (soppinfeksjon på puppene og i munnen til babisen) - veldig vanlig. Se etter hvitt belegg i munnen på babisen og om du kjenner "iling" innover i melkekanalene. Dette hadde jeg i en evighet pga udugelig helsestasjon som ikke gav meg noen som verdens råd. Da jeg kom på 6 ukers kontroll hos legen så han det med en gang og vi fikk begge medisin som fikset det. Lykke til - amming føles som verdens mest naturlige ting etter en uke eller to når man får taket på det!!
Solstrålen80 *gutt og jente* Skrevet 12. april 2008 #15 Skrevet 12. april 2008 hehe det finnes shell å salve for å smøre de inn med:) Det kan være litt vondt i starten,men tro meg det blir så koslig å amme etter vært,er så herlig opplevelse,slitsomt i starten,men ikke gi opp,det er så god opplevelse etterhvert:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå