blir gal Skrevet 10. april 2008 #1 Skrevet 10. april 2008 lurer litt på aromaterapi.er det ok når jeg er gravid?er så stiv i kroppen:-(
Gjest Skrevet 11. april 2008 #2 Skrevet 11. april 2008 Det er ingenting i veien for å unne seg litt massasje når man er gravid. Har selv vært en tur på SPA etter at jeg fikk et gavekort i bursdagsgave av samboeren min =) Jeg har ikke hørt at det skal være farlig med aromaterapi når man er gravid, men har hørt at det visstnok er enkelte oljer vi gravide bør holde oss unna. Så lenge du opplyser det stedet du vil ta behandling på at du er gravid, så skal det ikke by på noen problemer =) Alle terapeuter skal vite hvilke oljer og behandlinger som er trygge å bruke på gravide =)
ivf-MaMaMø Skrevet 13. april 2008 #3 Skrevet 13. april 2008 Er dere spinna gerne??? Aldri ta aromamassasje når dere er gravid. Men derimot vanlig kroppsmassasje kan der ta, da bruker terrapauten en helt vanlig base olje, mandel eller lignende. Men derimot så SKAL jo enhver terrapaut vite dette. Det dere gjerne er ute etter er massasje som blir gjort i en aromamassasje. Det kan dere jo nevne.. Men ALDRI aromaoljer når dere er gravid. Det bør faktisk ikkje være tent duftlamper med dette når dere skal bli massert. Er hudpleier, og har drevet masse med massasje. Så dette vet eg. Det er ingen som vil sitte med skylden eller samvittigheten om en skulle miste barnet etter noe sånt, og om det var aromaoljene som gjorde det. Det vil jo også bli et spørsmål dere kommer til å gruble resten av livet på selv også. Selvølgelig vil det nok gå bra med de fleste, men ikkje ta risken på det. Men vanlig massasje er bare kjempe bra :-) Det burde alle gravide unne seg, eller tvinge mannen til å gjøre det. Og få mannen til å massere beina deres mye, da slipper dere unna mye vann i beina mot slutten også :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå