Gå til innhold

Kan jeg slippe å betale lisens?

Anbefalte innlegg

Gjest fløyelsgrøt&smørøyet*1pp*
Skrevet

Jeg har ikke tv-kabel, så jeg har ikke noe tvbilde på tvn min. Jeg bruker kun tvn min til playstation, nintendo og dvd. Dvdene kjøper jeg selv, de koster alt fra 49-500 alt ettersom det er serier eller film. Spill til ps3 koster i snitt 499.

Jeg syns det er fryktelig urettferdig at jeg som aldri har kjøpt en tv, tvn jeg har nå fikk jeg av moren min før hun døde, så jeg står ikke som eier av noen tv noe sted. Jeg vil ikke betale lisensen og jeg syns det er innmari surt å bruke penger på den når jeg aldri ser på tv. Kan jeg nekte ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da må du kvitte deg med tv-apparatet.

Skrevet

sålenge du har en tv, må du betale ja

Skrevet

Men jeg eier jo ikke noe tv-apparat. Står ikke registrert som eier og jeg har ikke nrk. Blir litt feil at jeg skal betale lissens da vel

Skrevet

Men om du ikke har en tv registrert på deg, hvorfor får du lisens da? Vi fikk en tv av svigerfar for mange, mange år siden. Betalte ikke lisens før det kom en lisensmann på døra og så at vi hadde tv :)

Skrevet

Så lenge du ikke står registrert som eier av tv'en så vil du ikke få regning...slik hadde vi det helt til jeg kjøpte meg ny tv...da fikk jeg den forbannade lisensen....

Skrevet

Da jeg vaer 16 så bodde jeg i en leilighet hvor det var tv. Det kom en lisensmann på døren og sa at jeg hadde tv og måtte betale blabla. Sa at jeg ikke hadde tv og at den var her osv. Så fikk jeg ikke lisens før for 1 år siden. Har hatt tv i alle år men bruker den jo ikke til tv.

Verste er at for et halvt år siden så hadde jeg ikke tv i hus og da kom det kontrollører i området og da hadde jeg ikke tv. Men fortsatt får jeg lisens.Jeg syns det er helt feil at jeg skal betale for en tjeneste jeg ikke bruker. Tross alt har jeg ikke noe tv registrert på meg ogj eg ser ikke på kanaler.

Det blir litt feil spør du meg.. Dvd og spill koster en del.

Skrevet

Lisensen betales for å få lov til å ha tv-apparatet. Hva du bruker det til er helt irrelevant.

Skrevet

Så hvorfor slipper noen unna da ved å si at de ikke ser på tv? Jeg har jo ingen tv. Jeg eier ingen tv. Det er ingen som kan si at jeg har en tv. Det står ingen tv på meg i mitt navn.

Skrevet

Har du fått rekning i posten???

Hvis ikke, må du ikke betale noe som helst... Men vet det kan bli surt om man får nrk på huset, og må forklare hvorfor man ikke har betalt lisens...

Skrevet

Ja, jeg har fått regning. De kan gjerne komme hit om de vil det. Det er ingen som ikke er politi som får komme inn på soverommet mitt hvor tvn min står. Så det er helt greit at de kommer hit, de er ikke akkurat tjenestemenn. Jeg ønsker ikke å betale en lisens når jeg ikke ser på tv eller har tv-uttak (der har jeg isdnuttak istedet). Det blir for meg å betale for nrk som å betale telefoneregninga til naboen.

Skrevet

"Så hvorfor slipper noen unna da ved å si at de ikke ser på tv?"

Det er da vel ingen som slipper unna selv om de sier det?! Har de tv, så må de betale...

Skrevet

Spiller ingen rolle om du eier tv'en, det er nok at du har tv enten den er lånt eller leid, eller eid. Den behøver ikke være registrert på deg som eier.

Skrevet

Det syns jeg høres rart ut. Siden jeg ikke eier noen tv kan jeg da skrive til nrk at hei dere, jeg har ikke tv, kom og sjekk ? og ha tvn min hos noen andre? Jeg nekter å betale for en tjeneste jeg faktisk ikke bruker.

Skrevet

For noen år siden var det slik for meg jeg hadde tv men ingen kanaler eller muligheter til å få dem, ringte dem da og spurte. lisensen er en skatt på å ha tv og video (sikkert dvd også idag.) Spiller absolutt ingen rolle om du kan bruke tv'n eller ikke det erdet faktum at du eier en som gjør at du må betale.

Men så lenge de ikke har papirer på at du eier tv så får du jo heller ikke regning da.

Skrevet

Står dvd-spilleren på deg kanskje?

Da er det derfor du får regning.

Det du kan gjøre,er å ringe lisenskontoret og si at du har kvittet deg med tv'n. Se om det funker.

Det gjorde jeg da jeg dro utenlands for ett år. De sa jeg måtte ringe og gi beskjed når jeg kom tilbake.

Haha!! Ja, de kunne jo tro det!

Skrevet

Du kan selvsagt skrive til nrk og si at den tv'n du hadde (må på et eller annet tidspunkt har kommet frem at du "har" tv). Mulig de godtar det for fremtiden. Men du må likevel betale denne regningen som er kommet nå.

Skrevet

Men du betaler i utgangspunktet ikke for nrk, men en avgift for å få ha tv. Det er bare blitt bestemt at denne avgiften skal være med på å finansiere den norske statsfjernsynskanalen.

Skrevet

Nei, den står ikke på mitt navn. Den har mannen min hatt i mange år. Han kjøpte den sammen med eksen sin så den star vel egentlig på henens navn.

Haha, det skal jeg gjøre. Si jeg reiser hjem til familien min i østeuropa.

Skrevet

Det syns jeg er jævlig bedritent.

Skrevet

Latterlig. Ikke du altså

Skrevet

Vi betaler ikke lisens. Kjøpte tv danmark... En venninne av meg betalte heller ikke lisens, var det noen på døren sa hun alltid at hun ikke hadde noe tv.. det gikk bra helt til hun fikk en tlf når hun var på shopping og det kom litt bust på henne. De spurte hvor lenge hun hadde hatt tv, og hun måtte tilbakebetale 3 år!! Litt drøyt synes jeg..

Skrevet

JÆVLIG drøyt spør du meg...

Skrevet

Eg ville da ringt og sagt at eg hadde flytta, og at tv eg hadde tilhørte leiligheten eg bodde i... De har ikke lov å komme inn til deg med mindre du slipper de inn, eller de kan se tv fra vindu/døren...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...