Gå til innhold

Hva spiser de babyene deres på 7mndr?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har holdt på i en måneds tid med å prøve introdusere middag men jeg får ikke gitt en halv skje en gang, har prøvd alt mulig. Hun spiser grøt to ganger til dagen som hun er veldig glad i ellers er det amming.... Nå klarte vi også nattavenning for to uker siden og tenkte da at hun skulle bli enda mer sulten kanskje på dagtid men nei ikke noe middag til den jenta...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er som å høre om jenta mi det. Hun nekter å spise middag. Brekker seg og spytter om hun får ei skje inn i munnen. Grøt går ned på høykant og så er det melk og vann da. Har noen noen gode råd, så takker jeg. :)

Skrevet

min liker heller ikke så godt å spise middag. jeg har begynt å gi han litt brød å spise, bare små biter, men det virka det som at han likte mye bedre. var kjempefornøyd når han fikk det.

Skrevet

Har dere prøvd å lage middagen selv? Mini likte ikke de glassene i det hele tatt, men etter at jeg begynte å lage middag til han selv, spiser han kjempebra!

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Har ikke hatt noe problemer med matinntaket til min tass på 7 mnd, men han vil IKKE drikke melk, annet enn til morningen.

Han begynte med middag når han var 4 mnd, og spiser nå stort sett alt han får inn i munn. Middagsglass, brødskiver, fruktglass, dessertglass, bolle ("han mååå jo få smake", bursdag hos familien), grøt, eple, banan, pære..... You name it. Så, desverre ingen råd om det, men kunne godt tenkt meg at han drakk mer melk!

Skrevet

Jeg har prøvd både glass å lage selv. Ingenting faller i smak her i huset :(

Skrevet

har prøvd mest hjemmelaga faktisk, mest potet og gulrotmosing det går i da med kjøttkraft... vil ikke ha det eller middagsglass... ikke fruktpure ikke det ene eller andre, er jo på tide å utvide matspekteret i den alderen... Og hun vil helst ikke ha hvilken som helst grøt heller kun fruktgrøt pære/eple fra hipp. Jeg har en gutt på seks og kan huske at det var aldri noe problem å starte med noe nytt til han...men det går nok ikke an å sammenligne. Jeg ammet ikke han så lenge, kanskje ammebarn blir litt mer kresne i og med de er fornøyde som det er...jeg vet ikke. ER jo flaskenekter og hu her..

Skrevet

min vil ikke ha grøt, så vil gjerne ha tipsa et gjelder det. Får brød med leverpostei, smøroster o.l, grøt til kvelds. Noe middag, men brøder bedre kan det se ut til ;)

Skrevet

Lillebror spiser grøt, middag, skive, banan, druer, (i baby feederen alså) og jeg ammer 2-3 ganger til dagen enda.

Men tenkte litt på det med middag.. Både storesøster og lillebror var og er vanskelige der. Men de har begge spist den der hipp 6mnd med nudler og gr.saker og ris og gr.saker. Det er også skinke eller noe i den. Og en fra hipp med poteter og noe. Hadde ikke den så vet ikke sikkert hva som er i den.

Ellers kan du vel gi enden på skiva, skorpa med litt pålegg? Det gjør jeg. Følger self godt med da.

Lykke til!! =)

Skrevet

Min begynte å spise middag når jeg hadde i litt most mais ;)Villeikke middag før det !!

-vet ikke om det kan hjelpe dere, men da spiste ivhertfall min gutt middag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...