Anonym bruker Skrevet 10. april 2008 #1 Skrevet 10. april 2008 Jeg og sambo skal gå fra hverandre. Han har en bil som jeg måtte være medlåner på for at han i det hele tatt skulle få billånet. Men det var han som skulle betale ned lånet og alt som har med bilen å gjøre, siden det bare er han som har lappen og bare han som hadde bruk for bilen. Nå har det seg slik at han har ikke betalt avdragene og sånn som han skulle, så hele skjiten har gått til inkasso. Han har i tillegg krasjet bilen et par ganger + andre ting som har gjort at det har blitt mye ekstrautgifter. Nå har jeg måtte brukke masse penger jeg har arvet for å få han (og oss) ut av det værste inkassokjøret. Har skrevet kontrakt på at alle pengen skal betales tilbake. Siden jeg er medlåner går jo alle inkassoer og slikt like mye på meg. Jeg kan jo ikke stole på at han betaler avdragene nå heller, så eneste løsningen for å få meg "ut av" dette er jo at han selger bilen. Dette var vi i utgangspunktet enig om, men jeg frykter veldig at han skal ombestemme seg. Det er bl.a. flere reparasjoner som må gjøres før bilen kan selges, og dette stresser han overhodet ikke med. Bare jeg som gjør det. Den kunne vært solgt for flere mnd siden, men han gidder bare ikke gjøre det som trengs....skal gjøre det i morgen, til neste uke osv... Så...er det noen som vet om jeg har noen rettigheter når det gjelder dette, eller er det uansett like mye "min skyld" siden jeg er medlåner...? Det er så frustrerende dette...
Anonym bruker Skrevet 10. april 2008 #2 Skrevet 10. april 2008 Sidan du eig del i bilen, meinar eg du kan selge den(din del) Eg ville snakka med advokat for å høyre korleis du kan gå fram:)
Anonym bruker Skrevet 10. april 2008 #3 Skrevet 10. april 2008 Ok. Men det blir jo vanskelig uansett, da jeg ikke kan kjøre og få den på reparasjon o.l. Men har tenkt på det å snakke med advokat,ja. Noen som vet om noen gratis advokattjenester jeg kan kontakte? HI
Anonym bruker Skrevet 10. april 2008 #4 Skrevet 10. april 2008 Jussbuss:) men har du lav inntekt, så kan det hende dette kjem under fri rettshjelp:) Du skal sei til han at enten kjøper han deg ut, eller så selger dokke bilen som den står. Du vil kvitte deg med lånet du har felles med han.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2008 #5 Skrevet 10. april 2008 Takk for tips! At han skal kjøpe meg ut går nok ikke, for etter han har betalt på alle de andre inkassoene og driten han har, så er det nesten ikke penger igjen. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå