Gå til innhold

Amming og silikoninnlegg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om det er noen av dere som har erfaring med å amme etter å ha operert inn silikon i brystene? Jeg ble operert for noen år siden, og er veldig spent på hvordan det vil gå. Vet at jeg kan amme, men er redd for at det ikke skal bli like enkelt...om jeg får mer brystspreng enn normalt osv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ingen anelse, men har silikon selv så lurer også!

Skrevet

Legen anbelfalte jo å vente med silikon til man har født de barna man skal føde på grunn av risikoen for kapsel ble mye større når du skal amme/ammer, og puppene kan jo og ende opp med å henge etterpå, og at silikonen ender opp nederst i puppene etter at melka er gått ut. Er nå det jeg har hørt. Har silikon selv

Skrevet

silikonen er jo festet til "kjøttet" inni puppen, så jeg tror ikke det er fare for at innlegget skal skli nedover i puppen...det ligger jo ikke løst inni der.

Kirurgen som opererte meg sa det ville være bedre å amme med silikon, enn å la være.

Skrevet

Ammeevnen berøres ikke av operasjonen (men noen rapporterer om at muligheten for hard kapsel øker). Helsemyndighetene anbefaler kvinner med brystproteser å amme. Silikonen renner ikke ut I morsmelken!

det var det jeg fant som stod på nettsiden til en av disse klinikkene.

Skrevet

hehe.. jeg formulerte meg litt rart så jeg nå :P

Skrevet

Fikk beskjed av legen om at de nye innleggene er mye bedre i forhold til kapsling og at dette ikke vil være større risk for dette selv om man ammer. Tok innlegg for snart 1 år siden.

Men fikk også beskjed om at det var forskjell på hvordan innlegget er lagt. Jeg har silikon for å fylle opp tomme bryster, har alltid hatt store, så de er ikke noe større nå enn de var før jeg ammet to stk .

De med små bryster fra før som kanskje i tillegg har fyllt ut litt mye kan ha problemer med å amme.

Skrevet

De nye innleggene er visst mye bedre ja, de har livstidsgaranti. Vet ikke hvor mye risk det er med kapsling der, men de jeg har er rue silikonputer og de har 15 års garanti og der er sjansen for kapsel 3 % hvis man ikke blir gravid eller ammer og 50% ved graviditet og amming.

Jeg hadde små pupper før og fylte dem opp pluss litt ekstra,når jeg ble gravid sist gang vokste de seg så store som de ville selv og jeg fikk stygge strekkmerker uheldigvis. Ammingen gikk fint og jeg ammet til hun var 10 mnd, da ville hun ikke ha lenger.

Etter jeg var ferdig med ammingen kom kapslingen, og puppene ble stygge i formen for kapslingen skyver puppene ut fra kroppen og da blir det slik at som hun ene sier over her at silikonen ligger ytterst og puppene henger litt mer nå.

Jeg har lagt silikonen over brystmuskelen, men de som legger silikonen under brystmuskelen får ikke dette problemet for de siger ikke sånn som dem som er lagt over....men til gjengjeld er det visst mye mer smertefullt og legge under enn over og for treningsfolk kan innlegget gnage på brystmuskelen....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...