Gå til innhold

Styrketrening og prøving

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter!

Er det noen som vet noe særlig om styrketrening for mage og rygg kan påvirke prøvingen negativt? Jeg trener pilates hver uke og det blir en del tung styrketrening. Går inn i min første prøveperiode på mandag (hvis TR er i rute *krysser fingrene*) og har tenkt litt på om akkurat denne type trening er så stor belastning at det kan føre til spontanabort hvis jeg skulle være så heldig å bli gravid. NOEN SOM VET? Fysisk aktivitet og en generelt god form er jo positivt, men... kan spørre treneren hvis jeg blir gravid, men har ikke lyst å fortelle henne før 12 uker, hehe :o) Håper noen kan hjelpe!

Klemklem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eneste jeg har hørt av flere er at for mye trening kan hidre EL..Men har ikke noen sikkre kilder på det,så ville ha kontaktet lege eller gynolog for svar :)

Skrevet

hei. var hos legen denne uka for synes det har begynt å ta litt tid med nr 2. inne i min 10 pp nå. jeg trener mye og hardt og spurte om dette kunne hindre graviditet. dette kunne det ikke så lenge man ikke trente så hardt at menstruasjonen ble borte.

jeg trente mye under svangerskapet. ikke mnd 2-3 pga kvalme,men ellers sykla jeg ute til 6 mnd. inne til 7 mnd. gikk deretter lange turer på 1 mil ol fram til fødsel. hele tiden passet jeg på å ikke få for høy puls og ikke bli overopphetet de første mnd. de gangene jeg tok i for hardt sa kroppen i fra. ble skjelven. akkurat som om jeg hadde føling og måtte ha mat.

jeg hadde et ukomplisert svangerskap med nesten ingen symptomer. la på meg 12 kg,men hadde nesten ikke mage.

trening er bare bra og er man vant til det fra før tåler kroppen veldig mye.

jeg vet ikke helt med vekter,men skulle ikke tro det var noe farlig de første mnd. vet at man etterhvert ikke skal løfte for tungt.

eneste aber med å være godt trent er at fødselen kan bli hardere da kroppen på en måte har muskler som holder igjen barnet. er ikke bare slapp og detter ut hvis du skjønner hva jeg mener..

Skrevet

Hei

Jeg kan dessverre ikke hjelpe, men jeg vil også ha svar på dette... Trener akkurat det samme som deg 2 dager i uka. Sist jeg ble gravid fortsatte jeg å trene. Så en fredag, rett etter trening, begynte jeg å blø. Endte i SA.

Jeg sier det ikke for å skremme deg. Jeg hadde jo veldig dårlig samvittighet etter dette, og snakket med legen min om det. Hun sa at jeg bare måtte trene, og hvis det går galt er det ikke liv laga uansett. Det i magen min hadde sikkert vært dødt en stund allerede.

Kommer til å fortsette å trene når jeg blir gravid igjen. Det er bare å høre på kroppen sin. Musklene i f. eks magen tåler ikke så mye under graviditet har jeg hørt?!

Spennende å høre hva andre har å si.

Lykke til med prøvingen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...