simba>>>3gutter Skrevet 10. april 2008 #1 Skrevet 10. april 2008 Er ped leder og leser her inne mye nekativtet om og at mange er misfornøyde med barnehagen eller at vi ikke kan jobben vår. Lurer derfor på hvordan dere mener at den perfekte bhg skal være? Ikke vist i å ønske seg en voksen per barn for det fungerer ikke, verken økonomisk eller ønskelig.
Joda, jeg vet best! Skrevet 10. april 2008 #2 Skrevet 10. april 2008 Her er det vel like mange svar som det er foreldre. Selv er jeg veldig opptatt av å se barna. Det er viktig for meg at mitt barn blir sett på som han er. Forutsigbarhet er selvfølgelig veldig viktig. Det verste ordet jer hører er "innestemme" Da begynner jeg å lure på hvem som er der for hvem. Er det de voksne som jobber i barnehagen for at barna skal ha en trygg plass å være, eller er det barna som er i barnehagen for at de voksne skal ha en jobb? Leker man flyplass, så må det bli bråk. Selvfølgelig ikke hele tiden, men enkelte leker krever litt lyd. Jeg mener også det er viktig at det ikke bare er utdannet pedagoger, men at det også er krav til fagbrev for assistentene. Å omplassere en vakser til en barnehage har jeg ikke noe til overs for. En barnehage bør være mye ute, i all slags vær. Og de voksne MÅ være sammen med barna og ikke bare stå i klynger å prate. Selvfølgelig skal barna også få leke i fred uten innblanding fra voksne, det handler om å se an leken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå