Gjest Skrevet 10. april 2008 #1 Skrevet 10. april 2008 Noen som har peiling på dette? Har man krav på en time om dagen? Og dersom det ikke lar seg gjøre å ha den midt på dagen (en time reisevei til jobben), kan man ta den først på dagen eller på slutten? Og er den betalt?
3finebarn Skrevet 10. april 2008 #2 Skrevet 10. april 2008 Vet ikke så mye, men mener på at den er betalt. Du kan velsjekke med arbeidsgiver, at de kan ordne det til for deg. Det skal jo passe for barnet.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 10. april 2008 #3 Skrevet 10. april 2008 I staten er det INNTIL 2 timer hvertfall.. Betalt ja.. Ofte vil arb.giver at du tar den timen/timene når det passer arb.plassen best..
Hønemor&guttaboys Skrevet 10. april 2008 #4 Skrevet 10. april 2008 Det varierer alt etter hvilken tariffavtale hver enkelt arbeidsplass har. Jeg har hørt om både en og to timer pr dag, og både med og uten lønn. Når på dagen det måtte passe å ha ammepausen eller -pausene, skal avtales mellom arbeidsgiver og arbeidstaker. Det beste er å spørre direkte der du jobber, hvilken avtale de har. Btw; jeg skulle ha meg sommerjobb i -07 (på samme sted som jeg har jobbet 3 år tidligere, og de har sagt at de gjerne ville ha meg igjen!) og spurte kun pr tlf, etter at søknadsfristen var gått ut. De ble begeistret, -det er jo praktisk med sommervikarer som har vært der før og kjenner rutinene, og sa at jeg behøvde ikke sende inn søknad, for jeg var garantert å få jobben! Jeg var kjempefornøyd, selvsagt (Dette er i en liten kommune, og de hadde problemer med å få nok folk på sommeren.) Ringte et par dager senere og spurte om muligheten for ammepause, og hvilke regler de hadde. Babyen min var 6 mnd gammel da. Jo, jeg hadde rett på 2 timer, MED lønn. -Men, da var jeg plutselig ingen aktuell sommervikar lenger, likevel.. "Dessverre, det har vi ikke mulighet til å få tilrettelagt!!" -Føltes faktisk en smule diskriminerende.
Gjest Skrevet 10. april 2008 #5 Skrevet 10. april 2008 Det var jo helt klart diskriminerende. Mener de at du ikke skulle amme ungen da eller?! Jenta mi er jo nesten 10 mnd når jeg begynner på jobb igjen, men jeg vil jo gjerne amme så lenge som mulig. (selv om det blir bare et par ganger om dagen).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå