Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

sukkersyke eller noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dra til legen med en morgenurinprøve og ta fastende blodsukker. Det er viktig. Kan være svangerskapsdiabetes, men kan også være INGENTING!!!!! Har selv diabetes 1 og vet endel om svangerskap og diabetes. Om det skulle være det er det viktig å finne det ut fort så du blir fulgt opp tett resten av svangerskapet. Hyppig vannlatning, tretthet, med mer kan være tegn på diabetes, MEN dette har man jo uansett ofte når man er gravid så.... Lykke til.

Skrevet

Sinnsykt tørst når æ ska lægg mæ! SÅ da må æ opp på do fleeeere gang i løpe av natta=P typisk!

Skrevet

tørster mye jeg og.... og selvfølgelig ofte på do. drikker masse vann om natta oxo. skal på sykehuset å ta sånn sukker-belastningstest til uka,for de tror jeg har svangerskapsdiabetes. viktig med rett kosthold og tett oppfølging (vekstkontroller) fordi det er mulig babyen blir veldig stor.... blitt forespeilet å evt bli satt igang før termin, eller evt ks om han blir veldig stor. det positive er at de fleste blir friske igjen etter fødselen da...:) på meg ble dette "oppdaget" ved at det var sukker i urinen...

lever urinprøve og få målt fastende blodsukker hos legen din.

lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...